برکات نهضت مشارکتِ بچه‌های مسجد برای جمعه انتخابات

بچه‌های مسجد برای ترغیب حضور حداکثری مردم در انتخابات، با اجرای برنامه‌ها و پویش‌های مختلف تلاش کردند، زمینه خلق حماسه مردم در دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، در طول ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی، انتخابات در ایران جدا از مشارکت در یک امر سیاسی و اجتماعی به عنوان یک فریضه و مسئولیت شرعی و ملی در میان ملت ایران یاد می‌شود، از همان روزهای نخست، مساجد به عنوان نهادهای مقدس فرهنگی و مذهبی پایگاه‌های اصیل انتخاباتی در ادوار مختلف انتخابات بوده است.

مساجد شناخته شده در شهرها و روستاها، کوچک یا بزرگ، مساجدی در دوران مختلف تاریخ انقلاب که یا پایگاه مبارزاتی بوده، یا محل‌های اعزام به جبهه یا سنگر مقاومت در مقابل منافقین بوده‌اند و در روزهای انتخابات پایگاه تجلی مشارکت حداکثری مردم در یک رویداد سیاسی و اجتماعی می‌شوند.

وقتی به اندیشه امامین انقلاب در عمر با برکت انقلاب اسلامی نگاه کنیم نقش مردم به عنوان پایه و اساس تصمیم گیری مشهود است و بنای جمهوری اسلامی با حضور و مشارکت مردم در صحنه شکل گرفته است.

همانطور که بنیانگذار کبیر انقلاب تاکید کردند، مساجد سنگر است و باید این اماکن را به عنوان یک مجموعه عظیم تولید فکر و اندیشه و حرکت و پویایی در جامعه دانست. از آنجا که  مساجد در ابتدای انقلاب و دفاع مقدس نقش محوری داشتند، امروز هم  می توانند با همین محوریت به بهترین وجه ایفای نقش کنند و هر اندازه دشمن با تبلیغات گسترده در شبکه های معاند موجب ایجاد شبهه در نسل جوان می شود، با محوریت مساجد و ارکان آن می توان بصیرت افزایی نمود. در حال حاضر مساجد در فراهم کردن حضور حداکثری مردم در انتخابات هم همواره نقش اثربخشی ایفا کرده اند.

به گونه ای که جوانان مسجدی از زمان آغاز تبلیغات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تبلیغات چهره به چهره و دعوت برای حضور حداکثری در انتخابات و هدایتگری مردم نقش آفرین بودند و با راه اندازی پویش های مختلفی همانند «هر مسجد، یک ستاد انتخابات» برای دعوت به حضور حداکثری مردم در دومین مرحله انتخابات ریاست جمهوری تلاش کردند و تمام همتشان را به کار بستند که مردم در صحنه انتخابات سهیم و دخیل باشند، تا شاهد رشد و شکوفایی ایران اسلامی شویم.

ائمه جماعات مساجد هم برای فراهم کردن حضور حداکثری مردم در خلق حماسه به خوبی وارد عمل شدند و با فعالیت های بصیرت افزایی و آگاهی بخشی میان مردم بویژه در میان رای اولی ها تلاش کردند که مردم را به این حماسه حضور دعوت نمایند.

 به گفته حجت الاسلام «سید یاسر موسوی»، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری یکی از اتفاقات خوبی که رخ داد این بود که مساجد خود را تنها محدود به فعالیت در مسجد نکردند، بلکه بچه های مسجدی در میادین، محلات و روستاها حضوریافتند و برای حضور حداکثری مردم در انتخابات کمک نمودند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه ۹۰۰ مسجد تهران در دومین مرحله انتخابات ریاست جمهوری همانند دور اول این انتخابات، شعبه اخذ رای هستند، تصریح کرد: هیأت امنا، امام جماعت و خادمین مسجد در این زمینه پای کار هستند و فضا را برای حضور مردم و پس از برگزاری انتخابات هم برای شمارش آرا آماده می کنند.

علاوه بر این سامانه مرکز ارتباطات مردمی مساجد کشور در روز انتخابات آماده دریافت درخواست‌ها و مشکلات مردمی که در مساجد برای رای‌گیری حضور می‌یابند، است و شرکت کنندگان در انتخابات می توانند با شماره تلفن۰۲۱۸۹۴۰تماس حاصل نمایند و مشکلات مساجدی که برای رای گیری حضور می یابند را با این سامانه مطرح نمایند.

برکات نهضت مشارکتِ بچه‌های مسجد برای جمعه انتخابات

از دیگر برنامه هایی که برای فراهم کردن مردم برای حضور حداکثری در انتخابات تدارک دیده شده برنامه «مثبت ۱» برنامه بچه‌های مسجد برای مشارکت حداکثری در انتخابات است.

حجت‌الاسلام «علی عالمی»، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران از اجرای طرح‌های مسجدی برای مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح خبر داد و اظهار کرد: یکی از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تهران، برای ترغیب مردم و حضور حداکثری در انتخابات طرح «مثبت یک» بود. در این طرح عموم بچه‌ها و اعضای کانون‌های مساجد استان تهران طی تماس با یکی از دوستان، اقوام و آشنایان خود که در انتخابات شرکت نمی کنند، آنها را به حضور در انتخابات ترغیب کرده و به این ترتیب هر یک از اعضا یک نفر را به شرکت در انتخابات تشویق می‌کند.

برکات نهضت مشارکتِ بچه‌های مسجد برای جمعه انتخابات

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد تهران برگزاری تریبون آزاد را از دیگر اقدامات کانون‌ها در هفته منتهی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برشمرد و افزود: تریبون آزاد با تمرکز بر حضور حداکثری و اصل مشارکت در میادین اصلی منتهی و نزدیک به برخی مساجد برگزار شد.

از آنجا که مشارکت حداکثری در انتخابات و لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی، موجب حفظ اقتدار و عزت بیش از پیش ایران سرافراز است به همین جهت اهالی مسجد همانند دیگر مقاطع سرنوشت ساز نظام برای حضور حداکثری مردم در انتخابات پای کار آمدند و همگان را به حضور پرشور و حماسی در این انتخابات برای تعیین سرنوشت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خود، فرزندان و آیندگان توصیه کردند.

برکات نهضت مشارکتِ بچه‌های مسجد برای جمعه انتخابات

کد خبر 1771181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha