صیانت از آراء با مقابله جدی در برابر خرید و فروش رأی انجام می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: موضوع خرید و فروش احتمالی رأی در اطراف صندوق‌ها با جدیت دنبال می‌شود تا خللی به حق الناس بودن آراء وارد نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، جمعه(۱۵تیر) با حضور در اتاق خبر ستاد انتخابات استان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به فعال شدن شعب اخذ رأی از یکساعت قبل از آغاز فرآیند رأی‌گیری، از استقبال زایدالوصف مردم خبر داد که قبل از باز شدن درب شعب در صف انتظار ایستاده بودند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه مقدمات برگزاری انتخابات به خوبی انجام شد؛ اظهار کرد: انتخابات در همه شعب بدون هیچگونه مشکلی در حال برگزاری است و شور و نشاط هم خوب و مناسب و نویدبخش افزایش مشارکت است.
وی آمار و ارقام را هم حاکی از افزایش میزان مشارکت دانست و تصریح کرد: مردم وقتی احساس کنند اتفاقی باعث شادی دشمن می‌شود و آنها موج سواری می‌کنند، برای مقابله با دسیسه‌های دشمن احساس مسئولیت بیشتری می‌کنند.
حجت‌الاسلام حمیدی با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد حتی یک نفر پای صندوق رای بیاید؛ گفت: مردم این مسئله را خوب درک کردند و آمار و ارقام نسبت به هفته گذشته افزایش یافته و مردم آمده‌اند تا به دشمن تودهنی بزنند و مشارکت را افزایش چشمگیری بدهند.
وی با درخواست از مردم که رأی‌گیری را به ساعات آخر موکول نکنند تا مشکلاتی برای عوامل اجرایی پیش نیاید؛ افزود: مردم از فرصت استفاده کرده و رای خود را زودتر به صندوق بیندازند تا بهترین سرنوشت برای مردم کشور رقم بخورد و بررسی باید کرد.
حجت‌الاسلام حمیدی بر انتخاب اصلح و کسی که در تراز نظام و برای کشور مفیدتر باشد و بهتر مشکلات را شناسایی و رصد کند نیز تاکید کرد و گفت: انتخاب هوشمندانه انجام شود.
وی در خصوص مسائل قضایی انتخابات هم بیان کرد: با رصد انجام شده تاکنون هیچ مشکلی وجود ندارد و هیچ گزارشی مبنی بر تخلف دریافت نکردیم و ۵۲ شعبه رسیدگی کننده به تخلفات انتخاباتی آماده برای دریافت گزارش هستند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: موضوع خرید و فروش احتمالی رأی در اطراف صندوق‌ها با جدیت دنبال می‌شود تا خللی به حق الناس بودن آراء وارد نشود و این مسئله مورد رصد دقیق دستگاه قضایی است که در صورت مشاهده برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.
وی با اشاره به دستگیری هشت نفر در دور اول انتخابات گفت: دو نفر آنان مرتکب نزاع و ضرب و جرح کنار صندوق رأی شدند، دو نفر اقدام به خرید و فروش رأی کردند و تعدادی هم از شعب فیلمبرداری و آن را در اختیار رسانه‌های بیگانه قرار دادند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: اما همه با قرارهای تامین مناسب آزاد شدند و پرونده‌های آنها در حال رسیدگی است.

کد خبر 1771240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha