ورود گروه‌های جهادی برای ایجاد شور انتخابات در خراسان جنوبی

سلیمی گفت: گروه های جهادی و موسسه‌های خیریه پای کار آمده اند تا با ظرفیت شخصی خود افراد مسن و یا افرادی که فاصله زیادی تا شعب اخذ رای دارند را به شعب برده تا در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، موسی سلیمی امروز جمعه (۱۵ تیر) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کانون‌های جمعیتی صندوق‌های اخذ رای ثابت و سیار مستقر شده است و آن دسته از افرادی که امکان حضور  در شعب اخذ رای را ندارند می توانند با فرمانداری شهرستان تماس و در رای گیری شرکت کنند.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه اخذ رای تابع ضوابطی است و مسیری برای صندوق ها در هیئت اجرایی با حضور اعضای هیئت نظارت تعیین می شود، گفت: اعضای شعب اخذ رای حق جابجایی شعب در مسیری که برای آن تعریف شده را ندارند.

وی  افزود: اگر کانون های جمعیتی مشاهده شد و نیاز بود که شعبات اخذ رای به آن محل مراجعه داشته باشند باید اعلام شود تا فرمانداری‌ها با هماهنگی هیئت‌های اجرایی امکان حضور شعبه در محل را فراهم کنند.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: در برخی مناطق روستایی پر جمعیت شعبه ثابت تا ساعات پایانی رای گیری مستقر است اما در برخی از مکان ها، تعداد رای دهندگان به مقداری نیست که شعبه اخذ رای تا پایان رای گیری مستقر شود.

سلیمی عنوان کرد: اطلاع رسانی به موقع از محل استقرار شعبه توسط دهیاران و شوراها در روستا باید انجام می شود تا افراد به موقع رای خود را به صندوق ها بیندازند.

به گفته وی؛ افرادی که به هر دلیلی از جمله کهولت سن و یا بیماری نمی توانند به شعب اخذ رای مراجعه کنند باید با فرمانداری و یا بخشداری محل تماس داشته باشند تا رای آن‌ها به نوبت جمع آوری شود.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی تصریح کرد: اعزام یک شعبه به محل زندگی افراد، کار زمان بری است و تاکید می‌شود تنها افرادی که به دلیل بیماری شدید و یا موارد خاص توانایی حضور در شعب اخذ رای را ندارند، درخواست صندوق سیار داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی و موسسه‌های خیریه پای کار آمده اند تا با وسیله شخصی خود افراد مسن و دارای بیماری و یا افرادی که فاصله زیادی تا شعب اخذ رای دارند را، از منازل به شعب اخذ رای ببرند تا در انتخابات شرکت کنند.

کد خبر 1771257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha