زیارت با سیاست

زائرین امام هشتم(ع) امروز باحضور در شعب اخذ رای در بارگاه منور عالم آل محمد(ع) با یک تیر دو نشان زدند، هم زیارت هم مشارکت در سیاست.

خبرگزاری شبستان مشهد | چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری امسال همه چیزش غیرمنتظره بود. از حادثه برای شهید جمهور و جلو افتادن زمان رای‌گیری تا رفتن انتخابات به دور دوم و حوادثی که این روزها در مناظرات و فضای سیاسی شاهد هستیم، همه و همه یک رویداد پرحاشیه و جنجالی را برای مردم ایران زمین رقم زد. 

امروز جمعه ۱۵ تیرماه و روزی که برای دومین بار مردم برای تعیین سرنوشت خود پای کار امدند نیز یکی دیگر از روزهایی است که برای ملت ایران تاریخ ساز خواهد شد و با رسیدن به ساعات پایانی رأی گیری، احتمالا این روز وحدت آفرین، با حضور پر رنگ مردم حماسه‌ای ماندگار را در پی خواهد داشت. 

زیارت و سیاست

صف‌های پرشمار رای‌گیری در حرم

مشهد مقدس نیز در ایام انتخابات به واسطه وجود بارگاه منور رضوی حال وهوای دیگری دارد. حرم مطهر امام هشتم(ع) با ۳۲ شعبه اخذ رای شامل ۲۸ صندوق اخذ رأی ثابت و ۴ صندوق رأی سیار میزبان زائران و مجاوران این بارگاه ملکوتی است تا مردم صفحه‌ای دیگر از تاریخ ایران را در بارگاه قدسی عالم آل محمد(ع) رقم بزنند.

عصر جمعه است و چند ساعتی تا پایان رسمی مراسم انتخابات مانده و همچنان زائران آقا را می توان در صفوف پر شمار رأی گیری دید، حضوری که از ساعات اولیه رای گیری، لحظه‌ای از حجم آن کاسته نشده است.

زیارت و سیاست

حضور خادمان امام ریوف هم امروز پررنگ تر است و صدها نفر با لباس های خدمت برای نظم دهی بهتر پای کار آمده اند.

یک تیر و دونشان در حرم؛ مشارکت در کنار زیارت 

یکی از زائران که به همراه چند تن از اعضای خانواده اش شناسنامه به دست منتظرند تا نوبتشان شود درباره حضور امروزشان در گفت وگو با خبرنگار ما، می گوید: تصمیم گرفتیم با اعضای خانواده برای رأی دادن به حرم بیاییم چرا که با این کار یک تیر و دو نشان زدیم. هم به زیارت آمده ایم و هم به وظیفه ای که برای خود واجب می دانیم عمل می کنیم.

حسینی یکی دیگر از زائران، درباره این که برای انتخاب امروزش چه کارهایی انجام داده است، می گوید: من تمامی مناظره ها را با دقت گوش دادم. علاوه بر آن در شبکه های اجتماعی نیز نظرات مختلف را دیدم و مطالعه کردم، امروز با اطمینان کامل پای صندوق آمده ام و اسم کاندیدای مورد نظرم را روی برگه خواهم نوشت.

زیارت و سیاست

از او علت حضورش در حرم امام رضا(ع) را جویا می شوم که چرا به نزدیک ترین محل سکونتش مراجعه نکرده و اینجا آمده است، جواب می دهد: انتخاب رئیس جمهور یکی از مهم ترین و حساس ترین تصمیم هایی است که من به عنوان یک ایرانی می توانم داشته باشم. همراه کردن این انتخاب در کنار کسی که مایه آرامش همه مردم است و همیشه برای من محل امنی بوده، به من قوت قلب می دهد و امام رضا(ع) را ناظر بر این تصمیم می دانم و می بینم.

شرکت در انتخابات یک حق است

دو خانم که از دفتر امانات، چادر گرفته بودند کنار هم ایستاده و مشغول صحبت هستند. به سمتشان می روم و سلام می کنم. با روی خوش جوابم را می دهند. زائرند وفقط یکی دو روز دیگر مهمان حرم امام مهربانی ها هستند.

زیارت و سیاست

درباره حضورشان در صف رأی می گویند: ما همیشه در انتخابات شرکت داشتیم و این مشارکت را حق خود می دانیم، هر کسی که نسبت به کشور خود احساس مسئولیت می کند و دلسوز است امروز قطعا پای صندوق رأی خواهد آمد. ما هم امروز خواستیم از حق خود استفاده کنیم و به نامزد اصلح رأی دهیم ،امیدوارم هر کسی که انتخاب می شود دغدغه حل مشکلات مردم را داشته باشد و برای آن تلاش کند، مانند شهید رئیسی که در راه خدمت شهید شد.

حضور پر شور زائران و مجاوران پای صندوق رأی در جای جای این مرز و بوم همواره یکی از صحنه های زیبای تاریخ بوده که در جهان نیز بازتاب های گسترده ای داشته و رسم همدلی و شور و شعور مردم ایران را به نمایش می گذارد.

پایان پیام/

کد خبر 1771431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha