حمله سایبری برای دسترسی به سامانه جامع انتخابات کرمان/ مشارکت ۵۵ درصدی مردم استان در دور دوم

جلالی با اشاره به افزایش ۹ درصدی مشارکت مردم کرمان نسبت به دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: این مشارکت در دور دوم به ۵۵ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رحمان جلالی، شنبه( ۱۶ تیر) در نشست خبری حضور حماسی مردم پای صندوق‌های رأی را مورد توجه قرار داد و گفت: پیروز واقعی در این رقابت مردم ایران بودند.
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با بیان اینکه همه اقشار در انتخابات سنگ تمام گذاشتند و حضور مردم دشمن‌ کورکن بود؛ از افزایش ۹ درصدی مشارکت مردم در این دوره نسبت به دور قبل و رسیدن به ۵۵ درصد خبر داد.
وی ادامه داد: از مجموع یک میلیون و ۲۷۶ و ۹۲ رأی مأخوذه، یک میلیون و ۲۵۲ هزار و ۸۴۰ رأی صحیح و ۲۳ هزار و ۲۵۰ رأی باطله بود.
جلالی ادامه داد: از این تعداد آراء صحیح سعید جلیلی ۷۷۳هزار و ۵۹۱ رأی و مسعود پزشکیان ۴۷۹ هزار و ۲۴۹ رأی کسب کردند.
وی در خصوص امنیت انتخابات از همه عوامل از جمله مجاهدت سربازان گمنام امام زمان قدردانی و بیان کرد:
حمله سایبری به زیرساخت‌های استانداری از طریق  دو سیستم آلوده در فرمانداری بردسیر با هدف دسترسی به اکانت سامانه جامع انتخابات استان انجام شد که با هوشمندی عوامل خنثی و انتخابات در امنیت و آرامش برگزار شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش از تشکیل ۱۷ پرونده خرید و فروش رأی در استان خبر داد.
جلالی در پایان با اشاره به وصیت حاج قاسم مبنی بر اینکه "دوست دارم کرمان همیشه با ولایت بماند" اظهار کرد: این انتخابات تجدید بیعت مردم استان با ولایت بود و برگ زرین دیگری در تاریخ ثبت شد.

کد خبر 1771496

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha