مراسم سوگواری دهه اول ماه محرم برگزار می شود

مشیری از برگزاری مراسم سوگواری دهه اول ماه محرم به مدت ۱۱ شب در سمنان خبرداد.

هاشم مشیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان گفت: با فرارسیدن ایام عزای سیدالشهدا، ویژه برنامه های دهه اول محرم در کانون های فرهنگی هنری مصلی سمنان برگزار می شود.

مدیر کانون مصلی سمنان با بیان اینکه مراسم سوگواری دهه اول ماه محرم از امشب شنبه ۱۶ تیرماه به مدت ۱۱ شب  ساعت ۲۰:۳۰ در محل پایین تر از میدان معلم، خیابان شهید آیت الله مدنی برگزار خواهد شد افزود: این برنامه با همکاری هیئت شیفتگان حضرت ابوالفضل(ع)، کانون فرهنگی مصلی، موسسه طلایه داران جوان وموکب رسانه ای قافله سمنان برگزار می شود.

وی با تأکید براینکه ماه محرم فرصتی بی نظیر برای ترویج معارف و ارزش های اسلامی و بیان درس های عاشورا برای جوانان و نوجوانان است، ادامه داد: اهالی مساجد ضمن برپایی مجالس عزداری و اقامه عزا برای سید الشهداء در فعالیت های اجتماعی و خدمات رسانی پیش‌قدم خواهند بود.

مشیری به ضرورت ارتقای برنامه‌های مختلف برای جذب عموم مردم به‌خصوص قشر جوان و نوجوان به فرهنگ دینی، اشاره داشت و بیان کرد: مردم مسلمان درس ایثار، شجاعت و ظلم ستیزی را از قیام عاشورا گرفته‌اند.

مدیر کانون مصلی سمنان با تاکید بر پرهیز از تندروی ها و قرائت شعرهای بی محتوا و خرافه گویی ها در ماه محرم  ادامه داد: برپایی عزاداری باید در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی باشد.

مراسم سوگواری دهه اول ماه محرم برگزار می شود

گفتگو از عصمت سالار

کد خبر 1771503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha