جشنواره فرهنگی هنری فتح خون در مازندران برگزار می‌شود

آهنگر از برگزاری اولین جشنواره فرهنگ، هنر، ادبیات و رسانه ای با موضوع ایثار و شهادت با عنوان فتح خون در راستای دومین گنگره بین المللی ۱۴هزار و ۵۰۰شهید مازندران خبر داد و گفت: اختتامیه این جشنواره ۲۱شهریور روز ولادت شهید مرتضی آوینی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،   احسان آهنگر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در آئین تجلیل از اهالی قلم شهرستان ساری و رونمایی از فراخوان اولین جشنواره فرهنگ، هنر، ادبیات و رسانه ای با موضوع ایثار و شهادت با عنوان فتح خون و رونمایی از کتاب بررسی تحلیلی واقعه تاریخی غدیر  به قلم عطاالله رسکتی ضمن گرامیداشت روز قلم بابیان اینکه روز قلم روز بزرگداشت فرهنگ و هنر است، اظهار کرد: چهاردهم تیرماه تلنگری برای تجلیل از مقام نویسندگان، مولفان و پژوهشگران است.
وی به نقش اصحاب قلم در اعتلای فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: این قشر می توانند زمینه ساز اعتلای جامعه باشند.
آهنگر با بیان اینکه اگر قلم در متون دینی ریشه داشته باشد قطعا موجبات رشد و شکوفایی جامعه را فراهم می کند،   افزود: گسترش فرهنگ جامعه نیازمند حمایت از آها قلم است.
وی برلزوم فعال سازی انجمن های ادبی تاکید کرد و گفت: اجتماع اصحاب فرهنگ و هنر به توسعه فرهنگی هنری جامعه کمک می کند.
آهنگر خواستار برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه نویسندگی شد و افزود: جلسات انجمن های ادبی نیز باید منظم برگزار شود.
وی از برنامه ریزی جهت احیای شورای پژوهش در ارشاد مازندران خبر داد و گفت: بانک اطلاعاتی پژوهشگران استان نیز تدوین می شود.
آهنگر برلزوم مردمی سازی حوزه فرهنگ تاکید کرد و گفت: بستر سازی، سیاست گذاری و نظارت در جهت تحقق این مهم برعهده دستگاه‌های اجرایی در حوزه فرهنگ و هنر است.
وی برلزوم پرهیز از جزیره ای عمل کردن در حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد  و افزود: انجمن قلم در تمامی شهرستان‌ها باید تشکیل شود و این شبکه به صورت یک زنجیره عمل کنند.

کد خبر 1771532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha