ترویج فرهنگ وقف؛ راهبرد اعتلای تمدن و فرهنگ اسلامی

استاد مجتمع آموزش عالی کوثر با اشاره به نقش وقف در ارتقای سطح فرهنگ جامعه گفت: وقف یکی از اقدامات بسیار موثر است که شاید برخی از آن غافل باشند، درواقع هر فرد یک سوم اموال خود را می تواند به عنوان صدقه جاریه قرار دهد و در اعتلای مراکز علمی و فرهنگی کشور تاثیرگذار باشد.

 خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، منصوره سعیدی، دانشجوی سطح ۴ حوزه علمیه و از اساتید مجتمع آموزش عالی کوثر با تاکید بر برگزاری همایش‌های بین المللی در حوزه های فرهنگی، دینی و قرآنی مانند وقف در سطح کشور گفت: برگزاری این نوع همایش ها در پیشرفت کشور اثرگذار است و به نظر می رسد هرچه همایش بین المللی بیشتر برگزار شود، می توانیم از رهیافت های علمی دیگران در خارج از کشور نیز بهره مند شویم.

وی اظهار کرد: در این همایش ها باید بهترین نتایج را بگیریم و راهکارهای موثر ارائه می شود تا بتوانیم با چالش های معاصر مواجه شویم و بهترین راه حل را پیدا کنیم.

سعیدی عنوان کرد: در حوزه وقف بهتر است به مواردی که مربوط به نوجوانان و جوانان می شود، پرداخته شود، زیرا نسل آینده ما هستند و چالشی که بعد از کرونا برای نوجوانان و جوانان پیش آمد بسیار است، بنابراین این دغدغه وجود دارد که با ایجاد همایش ها و فراخوان ها در تعامل بیشتر با خانوادها قرار بگیریم تا بتوانیم برای آن دسته افرادی که مطابق با فطرتشان آمادگی دارند که در مسیر مناسب قرار گیرند اما چالش های موجود، آنها را در بحران هویت قرار می دهد، رهیافت هایی داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش وقف در ارتقای سطح فرهنگ جامعه گفت: از آنجا که اینجانب در حوزه علمیه خارج از تهران مشغول فعالیت هستم، آنچه به من کمک کرد تا در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشم وقف بود. وقف یکی از اقدامات بسیار موثر است که شاید برخی از آن غافل باشند. هر فرد یک سوم اموال خود را می تواند به عنوان صدقه جاریه قرار دهد و در اعتلای مراکز علمی و فرهنگی کشور تاثیرگذار باشد

کد خبر 1771556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha