آغاز نام نویسی برای پیاده روی اربعین از امروز در سایت سماح

ثبت نام متقاضیان شرکت در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی از امروز، اول محرم در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان_ محمد احمدی ادیب_ جانشین دبیر و سخنگوی ستاد اربعین گیلان امروز(شنبه، ۱۶ تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن ایام حزن و اندوه اباعبدالله الحسین(ع)، سالروز شهادت سیدالشهدا و ۷۲ تن از یارانش را تسلیت گفت و افزود: ثبت‌نام متقاضیان شرکت در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی از امروز (یکشنبه، ۱۷ تیر) اول محرم در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir آغاز می‌شود.
 

وی با تأکید بر اینکه متقاضیان می بایست برای تشرف به کربلا در ایام اربعین حتما در سامانه سماح ثبت نام انجام دهند و با انتخاب بسته‌های بیمه‌ای مورد نظر و پرداخت حق بیمه خود را تحت پوشش خدمات قرار دهند، گفت: همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، توصیه‌های کنسولی و امنیتی، موارد آموزشی و مطالعه دقیق آن‌ها مورد تأکید است.

احمدی با تاکید بر اینکه زائرانی که قصد عزیمت به صورت گروهی را دارند حتماً به صورت گروهی ثبت‌نام کنند، اضافه کرد: ثبت دقیق شماره تلفن همراه هر یک از زائران در اطلاع‌رسانی‌های مهم و ضروری، امور گمشدگان و ارتباط هم گروهی‌ها بسیار حائز اهمیت است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه خروج از مرز به قصد زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر است، افزود: آن‌دسته از متقاضیانی که فاقد گذرنامه معتبر هستند از هم اکنون برای دریافت گذرنامه اقدام کنند.
 
احمدی با اشاره به اینکه، داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام الزامی است و در صورت عدم اعتبار باید نسبت به دریافت گذرنامه جدید اقدام کنند تصریح کرد: مردم شریف و ولایتمدار گیلان از هم‌اکنون برای دریافت گذرنامه زیارتی می‌توانند به اداره گذرنامه مرکز استان و شهرستانهای بندرانزلی لاهیجان و آستارا مراجعه کنند.
 
وی گفت: زائران قبل از شروع ثبت نام تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه جهت عزیمت تا مرز خروجی و ورودی خود را تعیین و در ثبت اطلاعات دقت کنند.

کد خبر 1771624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha