هیأت باید «مرجعیت فکری» داشته باشد

یک کارشناس مذهبی گفت: تلاش زیادی می شود مسیر هیئت عوض شود و این تشکّل اثرگذاری خود را به عنوان یک نهاد اجتماعی از دست بدهد؛ لذا باید در هیئت های مذهبی مرجعیت فکری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام مهدی بصیرتی در همایش مسئولان هیئت های مذهبی «عاشورائیان» آران و بیدگل گفت: «مارتین کرامر» شرق شناس معروف در سمیناری در اسرائیل که برای بررسی چگونگی از بین بردن اسلام و شیعه برگزار شد، گفت که «شیعه دو پرچم سبز مهدوی و سرخ حسینی دارد و تا زمانی که مفهومی با محوریت امام حسین(ع) و مفهومی با نام مهدویت در شیعه وجود دارد، با شیعه نمی توان مقابله کرد.

ثمره عاشورا «ظلم ستیزی» و ثمره مهدویت «امید» است 

این کارشناس مذهبی افزود: کرامر ادامه می دهد ثمره عاشورا ظلم ستیزی و شهادت طلبی و ثمره مهدویت امید است و تا این دو باشد نفوذی روی شیعه نداریم و نمی توانیم با این مفاهیم مستقیم مقابله کنیم مگر اینکه اثر و خروجی ان را تغییر دهیم یعنی مفهوم باشد ولی اثرش شهادت طلبی و امید نباشد.

حجت الاسلام بصیرتی ادامه داد: به همین علت است که در مقابل پرچم انتظار، جریان انجمن حجتیه را راه‌اندازی کرده و ادعا می‌کنند تا زمانی که همه عالم مملو از فساد نشده است، امام زمان(عج) ظهور نخواهد کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان ادامه داد: این دو مفهوم در مجموعه ای به نام «هیئت» زنده نگه داشته و تقویت می شود لذا برنامه اصلی دشمن برای مقابله با شیعه در یکجا متمرکز شده و آن «هیئت» است و دشمن تلاش می کند با انحراف هیئت، این دو بال را از اثرگذاری بیاندازد.

حجت الاسلام بصیرتی تصریح کرد: در روایتی از امام رضا(ع) اشاره شده که کسانی مدعی مودت ما اهل بیت هستند که به خاطر دوستی با دشمنان ما و دشمنی با دوستانمان در فتنه‌گری، برای شیعیان ما از دجال شدیدتر است. چون چنین شد حق با باطل آمیخته می‌شود و مؤمن از منافق بازشناخته نمی‌شود.

هیئت باید «مرجعیت فکری» داشته باشد

هیئت باید مرجعیت فکری داشته باشد

این کارشناس مذهبی بیان داشت: برای کار کردن در خیمه امام حسین(ع) باید سنگ محک داشته باشیم. تلاش زیادی می شود مسیر هیئت عوض شود و این تشکّل، اثرگذاری خود را به عنوان یک نهاد اجتماعی از دست بدهد یا برعکس شود؛ لذا باید در هیئت های مذهبی مرجعیت فکری داشته باشیم.

حجت الاسلام بصیرتی افزود: قرآن در هیئت ها غریب است ، مسیر بعد از پیامبر(ص) عترت کنار قرآن است. قرآن در هیئت باید جایگاه ویژه ای داشته باشد و برای تلاوت و تدبّر در قرآن در هیئات مذهبی باید برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: نمی شود هیئتی بود ولی نسبت به جبهه کفر و دشمن موضع نداشت. هیئتی یعنی نوک پیکان و خط مقدم یعنی باید زودتر از جامعه تشخیص دهد.

همایش «عاشورائیان» آران و بیدگل با حضور مسئولان هیئت های مذهبی، فرماندار آران و بیدگل، فرمانده انتظامی آران و بیدگل، فرمانده ناحیه مقاومت بسیح و جمعی از مسئولان در سالن همایش های فرمانداری آران و بیدگل برگزار شد.

هیئت باید «مرجعیت فکری» داشته باشد

کد خبر 1771638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha