آغاز پویش اطعام و احسان حسینی در خراسان‌ جنوبی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: همزمان با اولین روز محرم، پویش اطعام و احسان حسینی با شروع فعالیت ۱۳۵ آشپزخانه استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، عبدالرحیم لطفی امروز یکشنبه(۱۷ تیر) در حاشیه مراسم آغاز پویش اطعام و احسان حسینی در مسجدالجوادیه بیرجند اظهار کرد: همزمان با ایام محرم و صفر، پویش اطعام و احسان حسینی مشابه سال‌های قبل با هدف ترویج فرهنگ و ﺳﻨﺖ ﺣﺴﻨﻪ اﻃﻌﺎم در ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼمی، ﻣﺮدمی‌ﺳﺎزی اﻃﻌﺎم ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺣﻀﻮر و ﻣﺸﺎرکت ﺣﺪاکثری در اﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮع ارزشی و دینی کمک ﺑﻪ ارﺗﻘﺎء ﺳﻄﺢ ﻫﻤﺒﺴتگی، اﻣﻨﯿﺖ، رﺿﺎﯾﺖ اﺟﺘﻤﺎعی، ﻫﻤﺪلی و ﻧﻮع دوﺳتی در ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼمی و... اجرایی می‌شود.

وی افزود: این جریان مردمی در قالب طبخ و توزیع غذای گرم و همچنین تهیه، بسته‌بندی و توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان و با استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی، مراکز نیکوکاری، موسسات خیریه، گروه‌های جهادی و خیّران  از یکم محرم‌الحرام آغاز می‌شود و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی به پیش‌بینی ایجاد ۱۳۵ آشپزخانه با محوریت مراکز نیکوکاری، خیریه‌ها و گروه‌های مردمی برای اطعام حسینی اشاره کرد و گفت: در قالب پویش‌های اشاره شده هیچ اعتبار دولتی استفاده نمی‌شود و تمام هزینه‌ها توسط خیران و نیکوکاران عزیز پرداخت می‌شود.

لطفی ادامه داد: سال گذشته به نیت تعداد یاران امام حسین (ع) در کربلا و با رعایت نکات بهداشتی در ۱۳۰ آشپزخانه، ۵۷۰ هزار پرس غذای گرم و ۵ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی به ارزش ۳۵ میلیارد تومان در قالب پویش اطعام و اکرام حسینی توزیع شد.

وی با قدردانی از مشارکت همیشگی مردم در امور خیریه و نیکوکاری، بیان کرد: هم استانی‌های عزیز می‌توانند نذورات نقدی خود را از طریق واریز به شماره کارت بانک ملی ۷۹۵۰-۵۰۰۶_۹۹۷۹_۶۰۳۷ ، واریز به شماره حساب ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ با شناسه ۸۸۰۳۲۰۴۰۰  و پرداخت از طریق تلفن همراه با کد دستوری#۱*۰۵۶*۸۸۷۷* اقدام کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی همچنین پرداخت از طریق نصب سامانه نیکوکاری خراسان جنوبی (دانلودکافه بازار)،  پرداخت از طریق نرم افزار بله و پرداخت از طریق سایت امداد emdad.ir را از دیگر روش‌های پرداخت الکترونیکی برشمرد و افزود: نیکوکاران با مراجعه حضوری به ۲۱ اداره اجرایی و ۱۴۹ مرکز نیکوکاری فعال در سطح استان نیز می‌توانند در این امر خیر مشارکت کنند.

کد خبر 1771663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha