۲۰ بقعه متبرکه میزبان عزاداری‌های حسینی/برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم «سوگواره بصیرت عاشورایی» در ۲۰ بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین ناصر جوانبخت، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی،  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم «سوگواره بصیرت عاشورایی» در ۲۰ بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه این سوگواره از ۱۷ تیر تا ۱۴ شهریور مطابق با اول محرم برگزار می‌شود، افزود: همایش احلی من العسل، همایش رهروان زینبی ویژه بانوان، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، راه اندازی هیات نوجوانان عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه، راه اندازی خیمه معرفت و اقامه نماز جماعت از جمله برنامه‌های این ایام است. 

حجت الاسلام جوانبخت از میزبانی عزداران و دستجات عزاداری، راه اندازی کاروان عزاداری و هیئت نوجوانان عاشورایی، سخنرانی و عزاداری با همکاری هیئات در بقاع متبرکه، برپایی خیمه های معرفت با حضور مبلغین اعزامی و پخش اخبار از مراسمات در فضای مجازی را از دیگر برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی برشمرد. 

وی افزود: در این ایام بیش از ۷ مبلغ اعزامی از قم و حدود ۱۰ مبلغ بومی مستقر در امامزادگان و بقاع متبرکه به منظور اجرای فعالیت‌های مذهبی و تبیین شعائر دینی به نقاط مختلف شهری و روستایی استان اعزام می‌شوند.

کد خبر 1771706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha