برپایی تکیه هنرمندان در بافت قدیم گرگان

همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، تکیه هنرمندان گلستان برای چهارمین سال متوالی در مدرسه تاریخی تقوی ها برپا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، مسئول تکیه هنرمندان گلستان در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، تکیه هنرمندان استان گلستان با شعار «آزادگان عالم همه در خیمه حسین اند» در مدرسه تاریخی تقوی ها واقع در بافت قدیم گرگان مقابل امامزاده نور (ع) برپا می شود.

صالح کاهانی، اهداف برپایی این تکیه را بسترسازی، انتقال پیام‌های عاشورایی و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای خلق آثار فاخر توسط هنرمندان بیان کرد و افزود: در این تکیه هنرمندان گلستانی در بخش های مختلف هنرهای تجسمی، موسیقی سنتی، آفرینشهای ادبی، ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی، نمایش آیینی و هنرهای تصویری به اجرای برنامه می پردازند.

وی ادامه داد: شعرخوانی، مقتل خوانی، برپایی نمایشگاه عکس و آثار تجسمی عاشورایی، نمایش و نمایشنامه خوانی، اجرای تعزیه و نقالی، موسیقی سنتی و سرود، نقاشی قهوه‌خانه‌ای، سخنرانی، خاطره گویی و روایت حماسی، مداحی و روضه خوانی از برنامه های تکیه هنرمندان است.

کاهانی اظهارداشت: فعالیت این تکیه از ساعت ۲۰ روز (سه شنبه ۱۹ تیر) آغاز می شود و تا (۲۶ تیر) ادامه دارد.

کد خبر 1771717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha