۱۰ هزار هیأت مجری نهضت زندگی با آیه‌ها در ماه محرم

حجت‌الاسلام باباخانی با بیان اینکه قرار است در ایام محرم ۱۰ هزار هیأت مذهبی برای اجرای نهضت ملی زندگی با آیه‌ها فعالیت داشته باشند، گفت: آیات مرتبط با موضوع مقاومت، جنبه تمدنی و اجتماعی آن در هیئات مذهبی تبیین شود.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، نشست خبری تشریح برنامه های نهضت زندگی با آیه ها در محرم و تابستان و نیز رونمایی از برخی از محصولات تولید شده برای این ایام با حضور حجت الاسلام «مجید باباخانی»، مدیر تشکل های دینی و هیأت و نیز حجت الاسلام «علی تقی زاده»، رییس سازمان دارالقرآن الکریم صبح(امروز ۱۷ تیر ماه) برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام «مجید باباخانی»، با اشاره به اینکه جریان هیأت کشور جریانی مردمی، فعال و موثر است، گفت: در ایام محرم که اوج فعالیت های مناسکی است، برنامه های بی نظیری توسط مادحین و شاعران آیینی و اهل منبر برگزار می شود.

رئیس سازمان هیات و تشکل های دینی بیان کرد: خوشبختانه در یکی دو سال اخیر شاهد تغییر رویکرد در سازمان دارالقرآن الکریم بوده ایم به گونه ای که در برنامه ها و مناسبت ها قرآن در زندگی مردم محسوس بوده است و ثمرات آن را در چند سال آینده خواهیم دید.

وی ادامه داد: جمع مومنانه هیأت برای احیای امر اهل بیت(ع) فعالیت می کند و اینکه هیأت در زندگی برای معنابخشی فعالیت می کند اما با قرآن ارتباط ندارد، هیأت مورد تاکید پیامبر (ص) نیست زیرا نمی شود، به ترویج معارف اهل بیت (ع) پرداخت و به موضوع قرآن اهتمام نداشت. با توجه هیئات مذهبی به مفاهیم قرآن کریم هیأت پربارتر و با معرفت تر می شود؛ بنابراین تلاش ما در این راستاست که با برنامه های تدارک دیده شده و با برنامه ریزی های صورت گرفته معنا و مفهوم آیات قرآن کریم که از لسان علما، امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شهید مطهری بیان شده و نیز آیاتی که بر زندگی مردم موثر است را در محافل و مراسم ها به منظور انس بیشتر مردم با این آیات مورد توجه قرار دهیم.

حجت الاسلام باباخانی با اشاره به رویکرد برنامه های محرم در هیئات مذهبی تصریح کرد: بنا داریم موضوع مقاومت، جنبه تمدنی و اجتماعی مقاومت و پرداختن به آیاتی که امام حسین (ع) از مدینه تا مکه و نیز از مکه تا مدینه بیان فرمودند را مورد توجه قرار دهیم، زیرا ما معتقدیم حضرت سیدالشهدا (ع) پرچمدار مقاومت بودند و تمسک به حضرت سیدالشهدا(ع) این جریان را شکل داده است؛ بنابراین ضرورت دارد دستاوردهای ایستادگی، حق و باطل در زندگی فردی و اجتماعی مردم مورد توجه قرار گیرد.

۱۰ هزار هیأت مجری نهضت زندگی با آیه‌ها در ماه محرم

وی تصریح کرد: بشریت هر جا که ایستادگی کرده است، دستاورد داشته است و موفقیت در زندگی اش رخ داده، به همین منظور بسته هایی محتوایی برای تبیین آیات مرتبط با مقاومت برای مبلغین تدارک دیده شده است.

رئیس سازمان هیات و تشکل های دینی از برپایی نمایشگاه های قرآنی در هیئات برگزیده خبر داد و افزود: بنا داریم مفاهیم قرآنی را از طریق هنری به مخاطبان در این نمایشگاه بیان و در نمایشگاه که در ۱۰۰ هیأت برپا است، موضوع «نهضت امام حسین(ع) تا نهضت جهانی» و نیز موضوع غزه و فلسطین را تبیین گری نماییم.

وی گفت: نهضت زندگی با آیه ها از ماه مبارک رمضان آغاز شده است و امید داریم در ماه محرم با تبرک جستن به این آیات فضای معنوی جامعه را تقویت کنیم.

 ۱۰ هزار هیأت، علاوه بر برنامه مناسکی، برنامه فرهنگی برگزار می کنند

حجت الاسلام باباخانی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار هیأت، علاوه بر برنامه مناسکی، برنامه فرهنگی نیز دارند، تصریح کرد: رویکرد ما در این راستاست که در این هیأت ها علاوه بر پرداختن به فعالیت های مناسکی ترویج قرآن کریم را هم مورد توجه قرار دهیم و هیئات خانگی و کوچک نیز با الگوبرداری از هیئات بزرگ مروج فرهنگ قرآنی شوند تا از این طریق فضای رقابت در میان هیئات مذهبی ایجاد شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت هیئات نوجوانان در ۲۳ استان کشور ابراز کرد: با حمایت از هیئات دانش آموزی تلاش داریم تا جریان امیدآفرین در کشور شکل گیرد.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، حجت الاسلام «علی تقی زاده» با اشاره به اینکه نهضت زندگی با آیه ها با هدف ارایه محتوای روز به مخاطبان در ماه مبارک رمضان مورد توجه قرار گرفت، گفت: در قالب این طرح زنجیره عظیمی از افراد در این نهضت شرکت کردند، به گونه ای که در ماه مبارک رمضان در نهضت زندگی با آیه ها، ۱۱ میلیون شرکت و دو میلیون نفر نیز در آزمون تجمیع قرآنی شرکت کردند.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم بیان کرد: در گام دوم اجرای این نهضت قرآنی این طرح در تابستان همزمان با ایام فراغت نوجوانان و جوانان و نیز همزمانی ایام غدیر، محرم، اربعین، ۱۷ ربیع الاول عملیاتی می شود.

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به اینکه برای ماه محرم آیه ۲۳ سوره احزاب ﴿مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» به عنوان آیه محوری مورد توجه قرار گیرد، گفت: همچنین ۹ آیه دیگر که با موضوع مقاومت است، قرار است در منابر و مجالس از سوی مبلغین تبیین شود. همچنین دو کتابچه برای محرم و ویژه بانوان نیز تهیه و در اختیار آنها قرار می گیرد.

تبیین آیات مقاومت و پیشرفت در برنامه معلی

حجت الاسلام تقی زاده از برگزاری کرسی های تلاوت تدبری خبر داد و افزود: ۱۰ آیه مرتبط با مقاومت و پیشرفت در برنامه معلی سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز تلاوت می شود.

وی گفت: همچنین  آیاتی که امام حسین (ع) در مواقف مدینه تا مکه و کربلا قرائت کردند نیز در هیئات مذهبی در ایام محرم مورد توجه قرار می گیرد.

 حجت الاسلام تقی زاده در ادامه از تشکیل دبیرخانه دایمی نهضت ملی زندگی با آیه ها بعد از ماه مبارک رمضان در سازمان دارالقرآن الکریم خبر داد و گفت: چهار هزار فعال قرآنی در ماه مبارک رمضان در بحث نهضت ملی زندگی با آیه ها فعال بودند در ماه محرم نیز در قالب سفیران آیه ها محتواهای محرم را به مخاطبان منتقل می کنند.

۱۰ هزار هیأت مجری نهضت زندگی با آیه‌ها در ماه محرم

در پایان این نشست از محصولات تولید شده توسط سازمان دار القرآن کریم و سازمان هیأت و تشکل های دینی برای محرم رونمایی شد.

کد خبر 1771720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha