بیش از ۲۰۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش شده است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت. از مجموع ۲۰۰ هزار مجوز استخدام آموزش و پرورش در سه سال گذشته بیش از چهار هزار نفر مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، صادق ستاری فرد امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت. در این مدت همچنین با حمایت از توسعه زیرساخت های آموزشی و پرورشی در استان بیش از هزار میلیارد تومان برای توسعه و ساخت ۲۵۰ فضای آموزشی و پرورشی در استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.

وی افزود. با اجرای طرح شهید سلیمانی در این ۳ سال ۲۷۱۱ فضای ورزشی به فضا های ورزشی کشور اضافه شده‌ که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این طرح ۱۲۰فضای ورزشی در قالب سالن‌های ورزشی و چمن مصنوعی بوده که به بهره‌برداری رسیده و ۴۰  فضای ورزشی دیگر نیز تا پایان سال تحصیلی آینده به بهره برداری خواهند رسید.

ستاری فرد در ادامه گفت. در راستای سیاست‌های عدالت محور نظام جمهوری اسلامی، طرح‌هایی برای توسعه و تجهیز اردوگاههای دانش آموزی در شهرهای یاسوج و سی سخت نیز در دست اقدام است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان خدمات انجام گرفته نظام اسلامی در کشور به ویژه استان‌های کم برخوردار گفت. مهم ترین نقش و رسالت انقلاب اسلامی تغییر در باورها و نگرشها در راستای عمل به‌دستورات انسان ساز اسلامی است.

آیت‌ آلله سید نصیر حسینی افزود: آموزش و پرورش مهم ترین نقش در رشد و بالندگی جامعه را دارد و توسعه علمی، فرهنگی و همه‌جانبه جامعه با تلاش و مجاهدت معلم متعهد و متخصص محقق می شود بنابراین همه مدیون این‌گونه معلمان هستیم.

سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی از مهم ترین اهداف آموزش و پرورش استان است. محمد جمالی افزود در سه سال گذشته با تاسیس هشت مدرسه شبانه روزی در استان زمینه ادامه تحصیل مطلوب دانش آموزان مناطق روستایی و کم برخوردار استان فراهم شده است که  در سال تحصیلی جاری بیش از چهار هزار نفر در مراکز شبانه روزی استان مشغول تحصیل بودند.

وی ادامه داد:در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه هنرستان‌های فنی حرفه ای و کاردانش، با فعالیت جهادی در آموزش و پرورش استان تعداد هنرجویان هنرستان‌های استان از ۵۲۰۰ هنرجو به بیش از ۸۶۰۰  نفر افزایش یافت که ار لحاظ توسعه کمی و رشته‌ ای رتبه سوم کشور را دارا هستیم.

جمالی گفت: این تعداد هنرجو  در ۷۲ هنرستان در ۲۴  شاخه فنی حرفه ای و ۴۸ شاخه کاردانش مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 1771753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha