اجرای بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه/مردمی‌سازی موضوع امر به معروف و نهی از منکر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی‌ازمنکر با اشاره به برنامه‌های هفته احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گفت: در هفته امر به معروف و نهی از منکر ۴۰۰ برنامه متنوع در سطح استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام عباسعلی مومن، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان آذربایجان غربی، روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نقش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: در تلاشیم چهره منفی که این فریضه در چشم مردم ایجاد شده، از بین رود. 

وی افزود: در تلاشیم امر به معروف و نهی از منکر به یک فرهنگ تبدیل شود و مردم پای کار باشند.

حجت الاسلام مومن به قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد و گفت: تصویب قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در سال ۹۴ و بازنگری آن در سال ۱۴۰۱ انجام شد و این موضوع گامی مثبت در جهت دفاع از حقوق مردم است.

وی ادامه داد: هدف امر به معروف و نهی از منکر مچ گیری شهروندان نیست بلکه کمک به مردم در جهت احقاق حقوق است تا اینکه اگر جایی مشکلی پیش آمد با «لسان زیبا و زبان لین» حل شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان آذربایجان غربی گفت: هدف امر به معروف و نهی از منکر مچ گیری شهروندان نیست بلکه کمک به مردم در جهت احقاق حقوق است تا اینکه اگر جایی مشکلی پیش آمد با «لسان زیبا و زبان لین» حل شود.

حجت الاسلام مومن با اشاره به ضعف در نظارت بر بازار پوشاک خاطرنشان کرد: عدم نظارت کافی بر بازار پوشاک و ذائقه‌سازی توسط بازار به‌جای فرهنگ‌سازی لازم است بازنگری در مجوزهای صادر شده توسط اداره کل ارشاد و همچنین حمایت دولت از تولیدکنندگان پوشاک اسلامی شد.

وی با اشاره به برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر افزود: در هفته امر به معروف و نهی از منکر ۴۰۰ برنامه متنوع در سطح استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: نشست های علمی با نخبگان علمی و دانشگاهی، همایش بانوان، تجلیل از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر و تبیین تعالیم امر به معروف و نهی از منکر از جمله برنامه های در نظر گرفته شده است.

اجرای بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه/مردمی‌سازی موضوع امر به معروف و نهی از منکر

ثبت چهار شکیات در سامانه «سو»

وی با اشاره به طراحی و رونمایی از سامانه و نرم افزار «سو» افزود: هر شهروند می‌تواند در این سامانه شکایات خود را از دستگاه‌های حاکمیتی ثبت کند که تاکنون چهارمورد شکایت در این سامانه ثبت شده است و ۴۰۰ نفر نیز عضو این سامانه هستند.

حجت الاسلام مومن گفت: این سامانه به مردم امکان می‌دهد تا شکایات و انتقادات خود را به‌صورت مستند در سامانه ثبت و پیگیری کنند.

آموزش ۸۰۰ نفر در راستای موضوع امر به معروف و نهی از منکر

وی، آموزش مردم نسبت به موضوع امر به معروف و نهی از منکر را اولویت ستاد اعلام کرد و گفت: ضروری است جامعه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر مطالبه‌گر باشند و لازمه آن تبیین درست این فریضه است که در این راستا از ابتدای امسال ۸۰۰ نفر برای بهره‌مندی از آموزش‌های این حوزه ثبت‌نام کردند. 

این مسئول تصریح کرد: حوزه‌های علمیه می‌توانند باتربیت مبلغان و کارشناسان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، به ارتقای سطح آگاهی و بصیرت جامعه در این زمینه کمک کنند.

فعالیت بیش از ۳۰ تشکل با محوریت امر به معروف و نهی از منکر

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان آذربایجان غربی ادامه داد: در سطح استان بیش از ۳۰ تشکل با محوریت امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می کنند.

حجت الاسلام مومن افزود: مجوزی که این تشکل ها دریافت می کنند با ۵ الی ۹ نفر بوده ولی بعد از فعالیت با عضو گیری می‌توانند گستره فعالیت های خود را افزایش دهند.

گفتنی است؛ هفته امر به معروف و نهی از منکر از امروز، ۱۷ تیر ماه و همزمان با آغاز ماه محرم شروع شده و تا پیش از تاسوعا و عاشورای حسینی ادامه دارد.

کد خبر 1771761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha