کنشگری بانوان در فرهنگ سازی فرزندآوری تاثیرگذار است 

حجت الاسلام حاجتی با تاکید بر اینکه فرزندآوری باید به یک دغدغه در خانواده تبدیل شود و تحقق این امر نیازمند فعالیت فرهنگی است گفت: کنشگری بانوان در این حوزه بسیار تاثیرگذار است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی_ مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان امروز (یک‌شنبه، ۱۷تیر) در همایش «صحن خانواده» که با موضوع خانواده، جمعیت، فرزندآوری در تالار مرکزی رشت برگزار شد ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزای سیدالشهدا اظهار کرد: مسئله خانواده و جمعیت دغدغه امروز جامعه است.  

وی با تاکید بر ضرورت ریشه یابی و دلایل بروز هر معضلی که در اجتماع رخ می دهد گفت: برای مثال نبود آرامش در خانواده یک مسئله مهم است که می تواند فرار از خانه و اعتیاد نوجوانان وجوانان را به همراه داشته باشد.

حاجتی تصریح کرد: اگر مسئله اصلی که همان «نبود آرامش» است رفع شود، بقیه مشکلات خودبخود حل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امروزه با درگیری و تقابل بین تمدن اسلام و غرب مواجه هستیم گفت: در حوزه خانواده نیز با درگیری تمدنی مواجه هستیم و مدل مقابل ما نیز مدل استعماری است که از طریق استعمار فرهنگی عمل می کند.

حاجتی با تاکید بر اینکه فرزندآوری باید به یک دغدغه در خانواده تبدیل شود و تحقق این امر نیازمند فعالیت فرهنگی است خاطر نشان کرد: کنشگری بانوان در این حوزه بسیار تاثیرگذار است.  

وی با بیان اینکه محور خانواده مادر است و بانوان باید بر تربیت خانواده‌ای سالم و پرجمعیت که مورد تاکید اسلام است، همت کنند، به تاکیدات اسلام بر صله رحم اشاره کرد و افزود: تقویت همه پیوندهای اجتماعی وظیفه مادر مقابل توطئه دشمن است.

حاجتی سالمندی در ایران اسلامی و کاهش جمعیت را از توطئه های دشمنان دانست و ادامه داد: دشمن به دنبال قطع پیوندهای درون جامعه و انزوای انسان و در نتیجه تسلط بر اوست و در دهکده جهانی به دنبال این امر است.

کنشگری بانوان در فرهنگ سازی فرزندآوری تاثیرگذار است 

کد خبر 1771800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha