دوره اصول مسیحیت در انجیل برگزار می‌شود

دوره اصول مسیحیت در انجیل با سخنرانی «امیرحسین ساکت» عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان: دوره اصول مسیحیت در انجیل، با سخنرانی دکتر «امیرحسین ساکت» عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، یکشنبه‌ها از ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ در قالب ۱۲ جلسه از سوی نطقیات برگزار می‌شود.

بر پایه این گزارش: انجیل (ευανγελιον) به معنای مژده و بشارت و عنوان چهار کتاب از کتب عهد جدید و کتاب مقدس است و منظور از آن، مژده و بشارت ظهور منجی و بخشایش گناهان بشر است. انجیل روایتی از زندگی و مرگ عیسی مسیح است و هریک از چهار انجیل به نام راوی آن، یعنی متی و مرقس و لوقا و یوحنا معروف است. بخش عمدۀ اناجیل تعالیم عیسی مسیح و اغلب به صورت امثال و حکمی است که بعدها الهیات مسیحی بر آنها بنا شده است.  

اصل انجیل به یونانی است و تاکنون شاهدی مبنی بر وجود اصل عبری یا آرامی آن یافت نشده است. انجیل در قرن چهارم به لاتین ترجمه شد و از آن زمان ترجمۀ لاتین مرجع رسمی کلیسای کاتولیک است. زبان انجیل بسیار ساده و آسان است و دانشجویانی که مقدمات یونانی و لاتین را آموخته باشند، به سرعت آن را فرامی‌گیرند. حکایات انجیل شیرین و روان است و خوانندگان در خلال قرائت آنها با اصول الهیات مسیحی آشنا می‌شوند.  

دوره اصول مسیحیت در انجیل برگزار می‌شود

در این دوره آموزشی منتخبی از حکایت‌های انجیل به دو زبان یونانی و لاتین قرائت می‌شود و در ضمن آن به تشریح نکات زبانی و الهیات مسیحی خواهیم پرداخت. پیش از هر جلسه نسخه‌ای از یک حکایت انجیل، شامل ترجمۀ دقیق و تحلیل صرفی و نحوی متن در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و در طول جلسه پس از قرائت و شرح متن نکات دستوری بررسی خواهد شد. مقابلۀ ترجمه‌های فارسی و اروپایی با اصل یونانی و لاتین و بررسی نقائص و اشتباهات مترجمان از دیگر برنامه‌های این دوره است.  

یکی از مشکلات بزرگ زبان‌آموزان، به خصوص در زبان‌های کهن، فراموشی است. غالباً علت این فراموشی آن است که آموزش به دستور و حفظ واژگان محدود می‌شود و افراد در مرحلۀ بعد هیچ استفاده‌ای از آموخته‌های خود نمی‌کنند و در این صورت بدیهی است که این آموخته‌ها به سرعت از یاد خواهد رفت.  

این گزارش می افزاید: هدف از یادگیری زبان‌های کهن مطالعه متون اصلی است و چه بهتر که این مهم مرحله‌ای از آموزش باشد تا دانشجویان در خلال مطالعه متن و درک جاذبه‌های علمی و ادبی آن، نحوۀ استفاده از مهارت‌های زبانی را بیاموزند و به یادگیری بیشتر ترغیب شوند.

گفتنی است: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و مشاوره در مورد این دوره می‌توانند به این شناسه مراجعه کنند.

کد خبر 1771816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha