۱۲ زندانی غیرعمد در نخستین روز ماه محرم آزاد شدند

آسیابی گفت: در نخستین روز از ماه محرم، در قالب پویش «هر هیئت، آزادی یک زندانی»، مقدمات آزادی ۱۲ محکوم غیرعمد از زندان‌های گلستان فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، پویش «هر هیئت، آزادی یک زندانی» با همکاری ستاد دیه و هیئت‌های عزاداری استان آغاز شد و تا اربعین حسینی ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: در نخستین روز از ماه محرم، در قالب این پویش، مقدمات آزادی ۱۲ محکوم غیرعمد از زندان‌های استان فراهم شد.

وی ادامه داد: بدهی این ۱۲ نفر حدود ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که شاکیان با گذشت بزرگوارانه خود بیشتر این بدهی یعنی ۹ میلیارد تومان را بخشیدند.

آسیابی گفت:۶۰۰ میلیون تومان از این مبلغ توسط هیئت های عزاداری تامین شد و بقیه این بدهی  را نیز مددجویان  به صورت قسطی می پردازند.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۶۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان با حمایت خیران و ستاد دیه استان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت:  ۲۰۰ زندانی غیرعمد با بدهی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در زندان های استان چشم انتظار کمک خیران برای آزادی هستند.

وی با دعوت از مردم استان برای مشارکت در این کار خداپسندانه گفت: افراد می توانند با مراجعه به دفتر ستاد مردمی دیه استان یا از طریق شماره گیری کد #۷۷۷۷*۷۸۰* و انتخاب کد استان و همچنین از طریق شماره حساب و کارت بانکی طی تماس با شماره ۰۱۷۳۲۴۸۰۶۴۳ در امر خیر آزدی زندانیان مشارکت کنند.

کد خبر 1771840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha