تکریم پیرغلام بروجردی در آیین مقام مجنون

آیین مقام مجنون با تکریم پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع)، حاج‌ منصور گودرزی در بروجرد برگزار شد.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ مسئول نمایندگی بنیاد دِعبِلِ خُزاعی استان لرستان در این مراسم گفت: آیین مقام مجنون به مناسبت آغاز ماه محرم حسینی و با هدف تکریم پیرغلامان و پیشکسوتان خدمت در مراسم عزاداری حسینی برگزار می شود.

مسلم رضایی پور افزود: در این آیین که با حضور مسئولان برگزار می شود، با  اهدای نشان حبیب از پیرغلامان حسینی تجلیل می شود.

امروز، طی مراسمی با حضور حجت الاسلام قدرتی مدیرکل و حجت الاسلام علی نیا معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، حجت الاسلام موسوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد،  مسولان و نمایندگان کانون مداحان و شورای هیات های مذهبی، نوراله دریکوند مسول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، مسلم رضایی پور نماینده بنیاد دِعبِلِ خُزاعی استان و یوسفیان معاونت خدمات و توسعه و پشتیبانی بنیاد دِعبلِ خُزاعی استان لرستان در شهر بروجرد از مقام رفیع پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع)، حاج منصور گودرزی، تکریم شد.

تکریم پیرغلام بروجردی در آیین مقام مجنون

پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع) کربلایی منصور گودرزی متولد ۱۳۴۰ با بیش از ۶۳ سال سن، توفیق حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس را دارد و در نبرد با دشمن بعثی به مقام جانبازی نایل شده است.

این‌ پیرغلام حسینی (ع)، از دوران نوجوانی وارد هیات های مذهبی شده و افتخار بیش از ۵۰ سال خدمت گذاری به آستان مقدس اباعبدالله الحسین(ع) را داشته و در مراسم مذهبی هئیت های متوسلین به حضرت رقیه خاتون (س) و هئیت احباب و انصار  الحسین(ع) و دعای ندبه منتظران مهدی (عج) شهرستان بروجرد توفیق خادمی و خدمت گزاری بی ریا و خالصانه دارد.

تکریم پیرغلام بروجردی در آیین مقام مجنون

گودرزی در مواکب اربعین حسینی (ع) و پذیرایی از زائرین کربلای معلی و عتبات عالیات، خصوصا با دم کردن چای ذغالی، باعث هر چه پر رونق ترشدن این مواکب و مراسم مذهبی و میزبانی از ارادتمندان حضرت دوست، بوده است.

این پیرغلام حسینی همچنین در بعضی از جلسات مذهبی، توفیق مداحی اهل بیت (ع) را دارد.

تکریم پیرغلام بروجردی در آیین مقام مجنون

 پدر ایشان، مرحوم کربلایی حیدر گودرزی، هم از خادمین اهل بیت (ع) بوده است و همسر مرحومه وی هم،  یکی از خادمه های جلسات اهل بیت (ع) بوده است.

چای ذغالی و چایی ریزی حاج منصور گودرزی، و قرارگرفتن پای اجاق و سماور و کتری در هوای گرم و سرد، در بین مجموعه های مذهبی بروجرد، زبانزد خاص و عام است.

کد خبر 1771882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha