برگزاری نشست مراسم دهه اول محرم در قفقاز

دفتر مسلمانان قفقاز نشستی را در رابطه با آغاز ماه محرم و برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا، امام حسین (ع) در دهه اول محرم برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «azernews»، دفتر مسلمانان قفقاز نشستی را در رابطه با آغاز ماه محرم و برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا، امام حسین (ع) در دهه اول محرم برگزار کرد.

شیخ الاسلام «الله شکور پاشازاده»، رئیس اداره مسلمانان قفقاز در این نشست گفت: ماه محرم که نمونه ای از احترام به اهل بیت است، زمانی برای گردهمایی شیعیان و توجه به مکتب شهادت و ارزش‌های آن است.

رئیس کمیته مرکزی برگزاری مراسم دهه اول محرم با بیان اینکه حفظ این ارزش‌ها برای به دست آوردن عزت و پیروزی بسیار اهمیت دارد، وظایف اخلاقی روحانیت را برشمرد.

او در سخنرانی خود خطاب به مردم متدین آذربایجان گفت: امام حسین (ع) اهمیت مبارزه با ظلم را در بالاترین سطح ممکن بیان کردند.

در این جلسه همچنین در مورد فعالیت‌هایی مانند کمپین اهدای خون که به طور سنتی به عنوان یکی از نمونه های خیریه مناسب برگزار می شود، اطلاعاتی ارائه شد.

دبیر مرکز بین المللی همکاری های میان ادیان و تمدن‌ها در خصوص ماه محرم به اعضای هیئت داوران، نمایندگان تام الاختیار و ائمه جماعات توصیه‌ها و وظایفی را ارائه کرد.

شیخ الاسلام پاشازاده جلسات و رویدادهایی را که توسط اداره مسلمانان قفقاز برای تامین منافع و مصالح مردم در سطح گفتگو و همکاری بین‌ادیانی انجام می شود را به اطلاع رهبران مذهبی رساند.

کد خبر 1771899

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha