کارگاه دوخت لباس برای شیرخوارگان حسینی

کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی هرساله در ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در گچساران برپا می‌شود.

خبرگزاری شبستان، یاسوج: کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی هرساله در ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در گچساران برپا می‌شود و هر شخصی به‌ اندازه دلدادگی‌اش به این قطعه کوچک از بهشت می‌آید و ارادتش به اهل‌بیت علیهم‌السلام را نشان می‌دهد.

امسال کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حسینیه فاطمه الزهرا سلام‌الله علیها راه‌اندازی شده است که درب آن به روی همگان باز است؛ اینجا حال و هوای دیگری دارد و درودیوار کارگاه مزین به نام‌های متبرک امام حسین (ع)، ابوالفضل العباس (ع)، علی‌اصغر (ع) و زینب کبری سلام‌الله علیها شده است.

عطر دلدادگی به اهل‌بیت علیهم‌السلام فضا را پرکرده است وقتی وارد کارگاه می‌شوی حضور کودکان دهه نودی و شور و اشتیاق آن‌ها در کنار مادرانشان، هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد چراکه اینجا همه خودشان را خادم علی‌اصغر علیه‌السلام می‌دانند.

اینجا بانوان بسیاری در حال دوخت و دوز هستند و هرکسی خودجوش گوشه‌ای از کار را گرفته است، یکی پارچه‌ها را برش می‌دهد و دیگری چرخ می‌کند، یکی دیگر لباس‌ها را اتو می‌زند و آن‌طرف‌تر هم عده‌ای لباس‌های دوخته‌شده را تا می‌زنند و یا صاحب‌الزمان (عج) گویان بسته‌بندی می‌کنند و این‌طور است که در دستگاه امام حسین علیه‌السلام هرکسی دنبال کاری است تا انجام دهد چراکه یک معامله پرسود معنوی است.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی گفت: هدف از دوخت و بسته‌بندی لباس متبرک حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام، زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا در جامعه و گرامیداشت طفل شیرخواره حضرت ابا عبدالحسین علیه‌السلام است.

مسلم بهرامی نژاد افزود: کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در گچساران با توان مضاعف مادران و خواهران جهادگر و عاشق اهل‌البیت علیهم‌السلام راه‌اندازی شده است که هم‌اکنون ۳۸ خیاط، هشت اتوکار و ۶ برش‌کار در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در این کارگاه هشت هزار و ۵۰۰ دست لباس و سربند برای شیرخوارگان کهگیلویه و بویراحمدی دوخته خواهد شد که این لباس‌ها بعد از اتمام دوخت همراه با نذر نامه تدارک دیده‌شده، قبل از شروع مراسم تحویل مادران شیرخوارگان استان خواهد شد.

گفتنی است همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه ماه محرم در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر 1771912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha