استفاده از روش‌های درست در اجرای فریضه امر به معروف خیرخواهی است

آیت الله فلاحتی استفاده از روش‌های درست در اجرای فریضه امر به معروف را خیرخواهی دانست و افزود: امر به معروف و نهی از منکر در صورتی که خارج از مشورت و خرد جمعی صورت گیرد، خود تبدیل به آسیب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی_ نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز (دوشنبه، ۱۸ تیر) در نشست با دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر استان، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: احیا و نهادینه کردن فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در همه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی ضروری است.

وی با بیان اینکه حل مشکلات جامعه نیازمند احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در همه عرصه‌ است بر تلاش مسئولین جهت احیای این فریضه واجب الهی تاکید کرد و ادامه داد: پیشنهاد می‌شود در کشور وزارت امر به معروف و نهی از منکر راه اندازی شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه ما برای سنگ و چوب وزارتخانه داریم ولی برای فریضه مهم و الهی امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه نداریم تصریح کرد: در کشورهایی مثل عمان، قطر، عربستان وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد.

وی، استفاده از روش‌های درست در اجرای فریضه امر به معروف را خیرخواهی دانست و افزود: امر به معروف و نهی از منکر در صورتی که خارج از مشورت و خرد جمعی صورت گیرد، خود تبدیل به آسیب می‌شود.

آیت الله فلاحتی به سخنان رهبری در نشست با دولت سیزدهم اشاره کرد که خواستار جهاد تبیین برای روشنگری و معرفی خدمات این دولت به مردم شدند و ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم می بایست کارهای فرهنگی با محوریت مردم انجام شود.

وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر موجب حل همه فسادها در جامعه می شود زیرا جامعه باتقوا از سختی‌ها به راحتی عبور می‌کند.

کد خبر 1771954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha