حال و هوای محرمی در کانون‌های تخصصی خواهران

مکتب عاشورا، فرهنگی برگرفته از حقیقت، مردانگی، آزادگی، شرف و مقام عالی انسانیت است، فرهنگ واحد جهانی که جهان امروز در نقشه های جغرافیایی بیش از همیشه نیازمند درک حقیقت آن است و مسجد برای انسان امروز که فرصت اندیشیدن ندارد، بستری از تعالی تربیتی و معرفتی است، آنچنان که کانون‌های تخصصی خواهران مساجد البرز به باور آن رسیده‌اند.

خبرگزاری شبستان- البرز؛ « عاشورا در عاشورا می ماند اگر زینب (س) نبود» آری؛ مکتب جریان ساز عاشورای حسینی تحت زعامت و پرچمداری حضرت زینب(س) به ویژه اسوه ای همچون حضرت رقیه سلام الله علیها، گویای عظمتی از الگوهای ایمانی و الهی است؛ الگوهایی که برای دختران و زنان تا ابدیت می درخشد و چون خورشید تابناک بر تارک عالم می تابد. 

مکتب عاشورا، فرهنگی برگرفته از حقیقت، مردانگی، آزادگی، شرف و مقام عالی انسانیت است، فرهنگ واحد جهانی که جهان امروز در نقشه های جغرافیایی بیش از همیشه نیازمند درک حقیقت آن است و مسجد برای انسان امروز که فرصت اندیشیدن ندارد، بستری از تعالی تربیتی و معرفتی است، آنچنان که کانون های تخصصی خواهران مساجد البرز به باور آن رسیده اند. 

برای درک این منظور و اهمیت فعالیت کانون های تخصصی خواهران در حوزه الگوسازی به سراغ کانون تخصصی خواهران مسجد صدیقه الزهرا(س) واقع در شهرستان فردیس می رویم. کانون مسجدی که با مدیریت حکیمه سلیمی روز و شب های ماه محرم را با نگاه تربیت دینی طی می کند. 

حکیمه سلیمی با اشاره به اهمیت ماه محرم و عزاداری برای سید و سالار شهیدان کربلا حسینی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: یکی از محورهای برنامه ریزی در مسجد صدیقه الزهرا(س) با محوریت کانون مسجد، توجه به تربیت توحیدی دختران مسجدی است که با باور به معیارهای قیام عاشورا همراه است.

تربیت دینی در مکتب عاشورا رویکرد کانون‌های تخصصی خواهران مساجد است

مدیر کانون تخصصی مسجد صدیقه الزهرا(س) در خصوص اهمیت توجه به نسل امروز که امتداد نسل مردان و زنانی است که برای انقلاب اسلامی تلاش کردند گفت: تربیت توحیدی دختران مسجدی با معیارهای قیام عاشورا معنا پیدا می کند.

مدیرکانون تخصصی خواهران مسجد صدیقه الزهرا(س) افزود: اثرگذاری کار فرهنگی و جریان سازی آن وابسته به حرکت خودجوش و پویای تمامی عناصر و تمامی ظرفیت های هدفمندی است که به عنوان چارچوب مسجد تراز اسلامی مورد توجه قرار می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت برجسته کردن باورهای ایمانی و معرفتی بیان کرد: ماه محرم یکی از ایام با فضیلت و ارزشمندی است که می توان با توجه به اهمیت آن در مسیر تربیت توحیدی و اسلامی گام های اساسی برداشت.

برپایی جشنواره سرود شهرستان فردیس با اجرای گروه سرود بچه های مسجدصدیقه الزهرا(س)

سلیمی با بیان این مطلب که بهره مندی از ابزار سرود در مسیر تقویت باورهای ایمانی و الهی گفت: یکی از اقدامات اجرایی در حوزه فرهنگی و تربیتی مسجد صدیقه الزهرا(س) ، حضور در جشنواره سرود شهرستان فردیس بود که با درخشش و اجرای موفق گروه سرود دختران مسجد با محوریت کانون تخصصی خواهران صدیقه الزهرا(س) همراه شد. 

تربیت دینی در مکتب عاشورا رویکرد کانون‌های تخصصی خواهران مساجد است

تربیت دینی در مکتب عاشورا رویکرد کانون‌های تخصصی خواهران مساجد است

مدیرکانون تخصصی خواهران مسجد صدیقه الزهرا(س) خاطرنشان کرد: تربیت، هدایت و حمایت در مکتب توحیدی عاشورای حسینی بستری مناسب برای برنامه های فرهنگی است چرا که عاشورا مکتب انسان سازی و هدایت است.

حقیقت وجود بشر در مکتب انسان ساز عاشورا، معنا یافت و امروز کانون های تخصصی خواهران مساجد استان البرز بستری کارآمد از رشد تحول معرفتی و تربیتی با مکتب توحیدی را برای دختران امروز و مادران فردا در نظر دارند. 

گزارش از عملکرد کانون های تخصصی خواهران استان البرز در ایام محرم با همت تیم خبری خبرگزاری شبستان در البرز ادامه دارد تا نیم نگاهی به روند فعالیت ها داشته باشد، چه بسا این انعکاس خبری زمینه و بستر رشد و تحول عملکرد بچه های مسجد تلقی شود. 

کد خبر 1771962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha