نشست کمیته هماهنگی شیعه و سنی «کشمیر» بر ایجاد وحدت در محرم

نشست کمیته هماهنگی شیعه و سنی که در کشمیر برگزار شد از وعاظ، سخنرانان، ائمه جماعات و روحانیون خواست تا نقش سازنده‌ای در حفظ وحدت و هماهنگی بین همه مسلمانان جامو و کشمیر در ماه محرم ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «tribuneindia»، نشست کمیته هماهنگی شیعه و سنی که در کشمیر برگزار شد از وعاظ، سخنرانان، ائمه جماعات و روحانیون خواست تا نقش سازنده‌ای در حفظ وحدت و هماهنگی بین همه مسلمانان جامو و کشمیر در ماه محرم ایفا کنند.

این نشست تحت نظارت گروه «مجمع العلماء»، مجموعه ای از هیئت های مذهبی در جامو و کشمیر برگزار شد و علمای برجسته سازمان‌ها و فرقه‌های مذهبی و اعضای جامعه مدنی در این نشست شرکت داشتند.

در این دیدار بر اهمیت وحدت و برادری امت، احترام به یکدیگر و گفت‌وگوی مستمر میان فرقه‌های مختلف به عنوان راهگشای موفقیت امت تاکید شد.

شرکت‌کنندگان در این نشست در بیانیه‎ای با دعوت از همه سازمان‌های شیعه و سنی، علما، وعاظ، سخنرانان و ائمه به ایفای نقش سازنده در حفظ وحدت و هماهنگی میان همه مسلمانان جامو و کشمیر پرداختند.

در این بیانیه از آنها خواسته شده است تا همه مردم را از طریق رسانه‌های اجتماعی و سایر رسانه‌ها و از تریبون‌های عمومی به وحدت تشویق کنند و بر نقش امام حسین (ع) در مقابله با ظلم و ایجاد وحدت میان امت اسلامی تاکید داشته باشند.

در این دیدار همچنین از زحمات «عمر فاروق»، تولیت «مجمع العلماء» و رئیس کنفرانس حریت برای ایفای نقش رهبری در ایجاد وحدت بین امت و همراهی همگان تقدیر شد.

در این بیانیه آمده است: تولیت «مجمع العلماء» با وجود محدودیت‌ها و موانع، همواره تمام تلاش خود را می‌کند تا بین مسلمانان جامو و کشمیر وحدت ایجاد کند.

کد خبر 1771967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha