شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرایان در صدر جدول عملکرد 

فرخنده گفت: شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرایان در ارزیابی‌های پایان سال گذشته در صدر جدول عملکرد بین شهرستان‌های خراسان جنوبی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده امروز سه شنبه (۱۹ تیر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرایان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار خود با هیات دولت سیزدهم، کلیدواژه هایی از قبیل دولت کار و حرکت و امید، مردمی بودن، خستگی ناپذیری، صراحت لهجه در مقابل دشمن، را مورد تاکید قرار دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در سه بخش «احیا، کار و امید» تلاش زیادی کرد که احیای برخی کارخانه ها یکی از این مصادیق است، افزود: همچنین جلسات شورای فرهنگ عمومی استان مدت ۱۸ ماه بود که برگزار نشده بود که با روی کارآمدن دولت سیزدهم، این جلسات به صورت منظم با محوریت نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در مرکز استان و همچنین شهرستان ها و حتی سطح شهرها برگزار شد.

وی به حضور خود در شهرستان ها و شرکت در جلسات شورای فرهنگ عمومی هم اشاره کرد و گفت: اجرایی کردن نقشه مهندسی فرهنگی کشور یکی از مهمترین اهداف برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی استان است که ریل گذاری های خوبی در این مسیر با تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان انجام شد.

فرخنده برگزاری هفته فرهنگی استان و شهرستان ها، بزرگداشت مفاخر، پرداختن به نوشت افزار ایرانی اسلامی، شکل گیری تیم های اندیشه ورز در کنار شورای فرهنگ عمومی با بهره گیری از ظرفیت نخبگان، تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان، احیای شورای پاسداشت فارسی، احیای کارگروه مد و لباس استان و ... را از جمله اقدامات انجام شده در این ایام برشمرد.

وی با اشاره به آیه شریفه «ان الصلاه تنهی عن الفحشاء و المنکر» ادامه داد: اگر اقامه نماز به معنای واقعی کلمه محقق شود، در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار موفق خواهیم بود چرا که سد محکمی به اسم اقامه نماز را در مقابل آسیب ها ایجاد کرده ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه به زودی در شورای فرهنگ عمومی طرح «شهر من، شهر نماز» ارائه خواهد شد، گفت: در حوزه فرهنگ سازی تقویت اقامه نماز به ابعاد فرهنگ سازی، آموزش، بستر سازی و زیرساخت و برنامه های فرهنگی هنری در قالب این طرح انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سه ضلع «مسجد، مدرسه و منزل» در این طرح به صورت پررنگ دیده شده است، تاکید کرد: در این طرح، نقش هر یک از سازمان ها و ادارات مختلف مشخص شده است که ان شاءالله با هم افزایی به خروجی های خوب دست پیدا خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به برگزاری جشنواره «لیمو شیرین» در سال های قبل اشاره کرد و گفت: در دوسال گذشته جشنواره فرهنگی هنری لیمو شیرین بمنظور ترویج فرهنگ نماز اول وقت با محوریت دانش آموزان و دانشجویان برگزار شد که امسال با همکاری اداره کل حمل و نقل و ستاد اقامه نماز این جشنواره با محوریت رانندگان خودروهای سنگین ذیل طرح «شهر من، شهر نماز» اجرا می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون موضوع پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات محیطی و ساخت المان های شهری مورد تاکید شورای فرهنگ عمومی استان است، خاطرنشان کرد: تبلیغات محیطی نباید باعث تبلیغ فرهنگ، اخلاق و رفتار غیراسلامی شود و الگوها و مظاهر مبتذل بیگانه در تبلیغات مورد استفاده قرار گیرد و نباید در این مهم، تبلیغات بازرگانی بر تبلیغات فرهنگی ارجح شود.

 دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه برنامه های به شهر سرایان با مادر شهید بابا سلطانی دیدار کرد و ضمن افتتاح نمایشگاه فروش آثار هنرمندان هنرهای تجسمی شهرستان از روند ساخت و تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی هنری بازدید و خاطرنشان کرد: اعتبار تکمیل نمای مجتمع فرهنگی هنری شهر سرایان تخصیص داده شده و کار نما رو به پایان است.

همچنین از محل اعتبارات دور دوم سفر ریاست جمهوری شهید به استان مبلغ ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه پیش بینی شده است که امیدواریم این امر محقق و شاهد بهره برداری آن باشیم.
 

کد خبر 1772012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha