تأمین ۵۵۹ تن کالای اساسی برای هیات‌های مذهبی خراسان‌جنوبی ویژه ماه محرم و صفر

جعفری از تخصیص ۲۱۰ تن برنج، ۶۹ تن شکر، ۲۰۰ تن مرغ و ۸۰ تن گوشت قرمز در خراسان جنوبی برای توزیع بین هیات‌های مذهبی ویژه محروم و صفر خبر داد و گفت: مسئولان هیأت‌های مذهبی استان برای دریافت این اقلام می‌توانند به سامانه سمپات مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، مهدی جعفری امروز چهارشنبه (۲۰ تیر) در کمیسیون تنظیم بازار و کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار استان از دست‌اندرکاران برگزاری مهمانی باشکوه کیلومتری غدیر با برپایی ۲۰۰ موکب در مرکز استان قدردانی کرد و گفت: اقلام مورد نیاز ویژه محرم و صفر هیئت‌های مذهبی و اشخاصی که نذورات دارند در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی قرار می‌گیرد.

وی از تخصیص ۲۱۰ تن برنج، ۶۹ تن شکر، ۲۰۰ تن مرغ و ۸۰ تن گوشت قرمز در استان برای توزیع بین هیات‌های مذهبی ویژه محروم و صفر خبر داد و افزود: مسئولان هیأت‌های مذهبی استان برای دریافت این اقلام می‌توانند به سامانه سمپات مراجعه و در این سامانه بر اساس سهمیه اعلام‌ شده، درخواست خود را ثبت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اکنون در بازار در حالت پایداری است و هیچ کمبودی نیست و قیمت‌ها هم نسبت به جلسه قبل کاهشی داشته است.

جعفری ادامه داد: هرگونه افزایش در حوزه میادین عرضه میوه و تره‌بار استان باید با مجوز کمیسیون تنظیم بازار استان باشد.

وی با اشاره به خرید ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن گندم در استان، تصریح کرد: این میزان خرید گندم نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پرداخت مطالبات گندم‌کاران براساس تاریخ تحویل و به صورت کشوری انجام می‌شود، گفت: اما مکاتبات و پیگیری‌ها لازم از سمت استان برای پرداخت به موقع مطالبات انجام شد.

جعفری بیان کرد: آرد مورد نیاز شهرستان‌ها برای این ایام ماه محرم و صفر تامین شده تا مردم برای تامین آرد مشکلی نداشته باشند.

علی سرگلزایی_ معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار ۱۱۹ مورد بازرسی توسط ۲۲ بازرس و ۱۱ تیم در استان انجام شده‌است.

وی افزود: در این بازرسی‌ها ۲۸۰ پرونده به ارزش ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در استان تشکیل شده است.

سرگلزایی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و افزایش تقاضا برای اقلام مصرفی مورد نیاز در این ایام عنوان کرد: به منظور جلوگیری از افزایش غیر منطقی قیمت‌ها، استمرار نظارت و بازرسی در سطح استان طرح نظارتی ویژه ماه محرم از ۱۹ تیرماه آغاز شده و تا ۱۹ مردادماه ادامه دارد. 

کد خبر 1772040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha