گردهمایی کودکان عاشورایی در مشهد برگزار شد

گردهمایی "کودکان عاشورایی" با هدف آشنایی نسل آینده کشور با حضرت رقیه(س) و انس با امام حسین(ع) از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.   

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محمدمهدی حسین پور عصر امروز سه شنبه(۱۹تیرماه) در حاشیه این رویداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پرورش روح و شخصیت کودکان و نوجوانان با معارف و آموزه‌های دینی، جزئی از آرمان‌های مسلمانان و امور مسلم تربیت دینی است و حضور موسسات و مراکز ویژه کودکان و نوجوانان نیز در مسیر تربیت دینی حائز اهمیت بوده و نیاز است به نقش خود توجه کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی بیان کرد: در همین راستا امروز گردهمایی کودکان عاشورایی در مشهد و عزاداری ویژه کودکان و نوجوانان مشهدی با نام و یاد حضرت رقیه (س) به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار شد.  

 حسین پور افزود: بخشی از مخاطبان این مراسم مربوط به منطقه قاسم آباد و بخشی نیز از دیگر مناطق و مراکز مشهد هستند. حدود ۸۰ نفر نیز از کودکان و والدین روستای جیم آباد بودند که به این مراسم دعوت شدند. 

گردهمایی کودکان عاشورایی در مشهد برگزار شد

وی با بیان این مطلب که محور اجرای برنامه‌ها کودکان و نوجوانان هستند افزود: برنامه‌های متنوعی در این مراسم از جمله مداحی، دکلمه خوانی، مداحی، همخوانی سرود با موضوع امام حسین (ع)، نقاشی، نقالی در نظر گرفته شده است. همچنین بیشتر برنامه‌ها توسط نوجوانان فعال اجرا می‌شود از جمله قرائت قرآن، مداحی و همخوانی سرود.   

حسین پور ابراز کرد: ما از تمامی اقشار مختلف برای شرکت در این مراسم دعوت کردیم و مخاطبان این برنامه تمامی کودکان و نوجوانان مشهدی هستند. لزوما افراد شرکت کننده عضو کانون‌های پرورش فکری کودک و نوجوان نیستند و هر کسی که علاقه به حضور در این مراسم داشته شرکت کرده است.  

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خاطرنشان کرد: آشنا شدن کودکان و فرزندانمان با شخصیت امام حسین (ع) و نگاهی به کودکان و نوجوانان حاضر در واقعه کربلا از جمله حضرت رقیه (س) از اهداف این برنامه است.

پایان پیام/

کد خبر 1772109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha