قدرت علوی و حسینی ماندن را یاد بگیریم 

حجت الاسلام مازندرانی گفت: در مسیر خدایی شدن باید قدرت استقامت یا همان قدرت علوی و حسینی ماندن را یاد بگیریم و صبر را در برابر نفس بدانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام مازندرانی- معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه روضه اباعبدالحسین (ع) مدرسه علمیه حضرت نرجس ساری، ضمن تسلیت ایام محرم اظهار کرد: هر خانواده توحیدی با رویکرد و سبک زندگی اهل بیتی باید از نگاهی برخواسته از عقاید و مورد نظر اولیای خدا به‌ویژه امام حسین (ع) برخوردار باشد.

قدرت علوی و حسینی ماندن را یاد بگیریم 

وی افزود: برای اینکه زندگی خوبی داشته باشیم باید رویکرد ما رویکرد درست باشد و ازنظر شناختی رویکرد ما باید تصحیح شده باشد و درخصوص چگونگی زندگی و هستی باخبر باشیم.


معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: افرادی که درباره چیستی و هستی زندگی نمی‌دانند در زندگی دچار به‌نوعی تکرار می‌شوند؛ چراکه هدف مشخص نیست و در چنین جامعه‌ای آمار خودکشی بالا است.

حجت الاسلام مازندرانی با اشاره به اینکه انسان را خداوند آفرید و دلیل خلقت خدایی شدن است، افزود: نتیجه خدایی شدن لذت بی‌نهایت است، لذتی که قابل توصیف نیست.

وی با اعلام اینکه خداوند چشم‌روشنی‌هایی برای انسان‌ها فراهم کرده، قابل توصیف نیست، تصریح کرد: در مداری از شناخت مدنظر داریم، چهار محور داریم که نتیجه لذت بی‌نهایت است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: اینکه انسان بتواند خودش را به صفات الهی مزین کند و به سمت خدا باشد مهم است، چراکه این مسیر می تواند در مدار خدایی شدن باشد.


حجت الاسلام مازندرانی با اشاره به اینکه نگاه ما به همسرداری هم باید در مسیر خدایی باشد، گفت: این مهم در خانواده‌ها باید نهادینه شود.


وی با بیان اینکه نسخه‌ای بهتر از نسخه دین نمی‌توان پیاده کرد، خاطرنشان کرد: راه نهایت توجه به فضایل و پرهیر از رذایل است، به این دلیل که انسان ازطریق فضایل است که به منزل واقعی می‌رسد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: استقامت و خویشتن‌داری را می‌توان نگهداشت فضایل دانست که در تقوا خلاصه می‌شود، باید در برابر موانع استقامت یا همان تقوا را حفظ کرد.

حجت الاسلام مازندرانی با بیان اینکه ما حق را می‌شناسیم، گفت: باید در این مسیر، قدرت استقامت یا همان قدرت علوی و حسینی ماندن را یاد بگیریم و صبر را در برابر نفس بدانیم.

وی با بیان اینکه انسان در برابر خدایی شدن باید استقامت و تقوا داشته باشد، اظهار کرد: ابزار در استقامت و تقوا، فضایل و پرهیز از رذایل است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه غرایز برای رشد ما است، گفت: اگر در زندگی هدف نداشته باشیم، غرایز مخالف نفس ما است.

حجت الاسلام مازندرانی ادامه داد: موضوع دوم بحث برنامه است که برای ثابت‌قدم بودن باید برنامه داشته باشیم که برنامه ما همان دین است.

وی اضافه کرد: در مسیر استقامت و دین باید باور قلبی داشته باشیم و خودمان را به آغوش دین بسپاریم.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: موضوع دیگر بحث تمرین بوده که عنصر مهمی است برای اینکه بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم؛ به‌عنوان مثال نماز، روزه و حج که هرکدام انسان را به فضایل و پرهیز از رذایل هدایت می‌کند.

حجت الاسلام مازندرانی بیان کرد: نماز باید تمرین فضایل و پرهیز از رذایل باشد، اینها تمرین در فضای استقامت و تقوا است تا این مسیر را ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: اگر در فضای خانواده می‌خواهیم زیبایی‌ها را ببینیم، خانواده‌ای بهتر از اهل بیت نیست که رفتار آنان با اهل خانواده، دوستان و حتی دشمنان مورد توجه بوده است.

به گزارش شبستان، در حاشیه این مجلس روضه موکب سیدالشهدا علیه السلام نیز با هدف پذیرایی از عزاداران حسینی و برگزاری کارگاه های تربیتی و مهارتی ویژه خردسالان به مدت ۱۵روز در مدرسه علمیه نرجس ساری برپاست.

قدرت علوی و حسینی ماندن را یاد بگیریم 

کد خبر 1772149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha