امامزادگان باقریه(ع) بیرجند میزبان شیرخوارگان حسینی

 ناصری از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند خبر داد.

شکوفه ناصری، مدیر مرکز افق واحد اجتماعی آستان مقدس امامزادگان باقریه علیه‌السلام بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان تعداد شرکت کننده‌های سال گذشته در همایش شیرخوارگان حسینی را حدود سه هزار نفر برشمرد و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش سه هزار نفر در این همایش شرکت کنند.
وی یادآور شد: سال گذشته در همایش ۵۰۰ دست لباس مخصوص شیرخوارگان به همراه سربند با اعتباری حدود ۱۰ میلیون تومان تهیه و در اختیار شیرخوارگان حسینی قرار گرفت.
 به گفته وی امسال هم بالغ بر هزار دست لباس و سربند با کمک خیرین مرکز با اعتبار ۳۰ میلیون تومان تهیه شده و فردا بین شیرخوارگان حسینی توزیع می‌شود و علاوه بر آن ۲ هزار بطری آب معدنی هم تهیه و بین شرکت کنندگان توزیع خواهد شد.
وی با اشاره به این مهم که هرساله در این بقعه همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود، هدف از برگزاری این همایش را تداعی شرایط کربلا، تجدید عهد و پیمان دوباره با کاروان کربلا و بیمه شدن شیرخوارگان با دستان کوچک حضرت علی اصغر علیه‌السلام عنوان کرد.

 آستان مقدس امامزادگان باقریه علیه‌السلام  که با نام مزار دره شیخان در بین مردم محلی شناخته می شود مدفن ۷۲ امامزاده است. این مکان فرهنگی مأمن و ملجأ مؤمنان در مناسبت‌های مختلف مذهبی و... است.

کد خبر 1772318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha