لبیک نوجوانان بیرجندی به قاسم‌بن‌الحسن(ع)

نوجوانان بیرجندی با حضور در همایش «احلی من العسل» در آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند همچون قاسم بن الحسن علیه السلام با ولایت و عاشورا عهد و پیمان بستند تا پشتیبان این انقلاب و فرهنگ عاشورای حسینی باشند.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی؛ زینب روحانی مقدم- پنجمین روز از ماه محرم به یاد نوجوان دشت کربلا ، قاسم بن الحسن علیه الحسن علیه السلام گرامی داشته می شود و عاشقان عاشورا در این روز به یادش به عزاداری و سوگواری می پردازند.

قاسم بن الحسن علیه السلام نوجوان ۱۳ ساله ای است که به ندای عموی بزرگوارش سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام در روز عاشورا لبیک گفت و عاظم میدان نبرد با باطل شد و درست است که سن کمی داشت اما درس شجاعت و وفاداری و پیروی از ولایت را به آیندگان آموخت و حماسه ساز شد.

در روایت آمده است که در شب عاشورا حضرت سیدالشهدا (ع) از برادرزاده خود حضرت قاسم(ع) پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله در جواب گفت: مرگ در نزد من شیرین ‌تر از عسل (احلی من العسل) است.

IMG_20240711_102514.jpg

*تجدید بیعت نوجوانان بیرجندی با ولایت در همایش احلی من العسل

هر سال به یاد قاسم بن الحسن علیه السلام در روز پنجم ماه محرم مراسمی تحت عنوان «احلی من العسل» در سراسر کشور عزیزمان ایران برگزار می شود و نوجوانان با پیروی از قهرمان نوجوان دشت کربلا به حمایت از ولایت فقیه می پردازند و با رهبر عزیزشان تجدید بیعت می کنند.

آستان مقدس امامزادگان باقریه علیه السلام بیرجند امروز همزمان با سراسر کشور میزبان برگزاری همایش «احلی من العسل» به یاد قاسم بن الحسن علیه السلام بود. در این همایش حدود ۷۰۰ نفر از دانش آموزان و نوجوانان بیرجندی شرکت کرده بودند.

نوجوانان بیرجندی به یاد نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم (ع) و فداکاری و از جان گذشتگی اش در این همایش شرکت کرده و ندای لبیک یا حسین سر دادند و با آرمان‌های این شهید و دیگر شهدای کربلا تجدید بیعت کردند.

IMG_20240711_094042.jpg

*شهادت در راه ولایت آزروی ماست

علی آقا یکی از نوجوانان بیرجندی است که در این همایش شرکت کرده بود و سربند «السلام علیک یااباعبدالله» بر سر بسته بود در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: حضرت قاسم علیه السلام به ما نوجوانان درس بزرگی آموختند و آن هم شجاعت بود.

وی ادامه داد: حضرت قاسم علیه السلام، شهادت را شیرین تر از عسل می دانستند و به آن با پیروی از ولایت رسیدند و امیدواریم همچون ایشان در راه ولایت به آرزوی خود یعنی شهادت برسیم.

علی آقا با بیان اینکه وظیفه امروز ما دفاع از ولایت است، افزود: ما نوجوانان تلاش می کنیم تا با الگوگرفتن از حضرت قاسم علیه السلام به دفاع از ولایت و این انقلاب بپردازیم و پیرو راه شهیدان باشیم.

IMG_20240711_093231.jpg

*تلاش برای خدمت در راه انقلاب اسلامی و دفاع از ولایت

امیرمهدی درکی ۱۴ ساله یکی دیگر از نوجوانان بیرجندی است که در این همایش شرکت کرده بود و در گفتگو با شبستان اظهار کرد: یکی از درس های بزرگ حضرت قاسم علیه السلام به آیندگان، راه و رسم از خودگذشتگی وفداکاری بود.

وی در ادامه گفت: شهدای نوجوان ما با الگوگیری از حضرت قاسم علیه السلام به میدان مبارزه با باطل رفتند و به شهادت رسیدند و ما همچون شهدا در این مسیر به پیروی از حضرت قاسم علیه السلام جهت خدمت به انقلاب اسلامی تلاش خواهیم کرد.

امیرمهدی با بیان اینکه دفاع از انقلاب و ولایت وظیفه همه است، افزود: این کشور با ولایت و نعمت بزرگ انقلاب اسلامی است که توانسته در جهان بدرخشد و نخواهیم گذاشت خون پاک شهدا که در این جهت ریخته شده است، پایمال شود.

*حمایت از ولی فقیه با پیروی از راه حضرت قاسم(ع)

میلاد مهرور ۱۴ ساله یکی دیگر از نوجوانانی است که به همایش احلی من العسل آمده بود و در گفتگو با شبستان عنوان داشت: درسی که از حضرت قاسم علیه السلام گرفتم این بود که شهادت را از عسل برای خود شیرین تر می دانستند.

وی ادامه داد: ما نوجوانان باید راه حضرت قاسم علیه السلام را ادامه دهیم و پشتیبان ولی فقیه باشیم وایشان را الگوی خود قرار دهیم.

میلاد در ادامه بیان کرد: به نظر بنده امروز رهبر انقلاب از ما نوجوانان انتظار دارد که ایمان داشته باشیم و پشتیبان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی باشیم و در راه قرآن خدمت کنیم.

کد خبر 1772334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha