لالایی مادران بیرجندی برای شش ماهه دشت کربلا

مادران بیرجندی با حضور در همایش شیرخوارگان حسینی در محل حسینیه جماران این شهرستان با در دست گرفتن فرزندان خود برای ۶ ماهه دشت کربلا حضرت علی اصغر علیه السلام لالایی خواندند و با امام زمان(عج) عهد بستند تا سربازانی مومن و متعهد برای ظهورش تربیت کنند.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی؛ زینب روحانی مقدم- اولین جمعه ماه محرم همواره غم و اندوهی خاص و غریبانه ای به دنبال دارد، غمی که دل هر انسان آزاده ای را می لرزاند چرا که در این روز حیوانات انسان مانند ظلم و ستم را به اوج خود رساندند و سبب به شهادت رساندن طفلی ۶ ماهه شدند.

در دشت کربلا سال ۶۱ هجری قمری بود که انسان‌های به ظاهر مسلمان اما بی بصیرت و جاهل به مقابله و مبارزه با امام زمان و عصر خود حضرت حسین بن علی علیه السلام پرداختند و عزیز دل زهرا سلام الله علیها و یاران باوفایش را با خشونتی به دور از انسانیت در عین مظلومیت به شهادت رساندند.

در این روز در جمع شهدای دشت کربلا، طفلی ۶ ماهه وجود دارد که نامش علی اصغر علیه السلام و فرزند امام حسین علیه السلام است و آن انسان نماها به این طفل ۶ ماهه رحم نکردند و با تیری سه شعبه گلویش را به تیر دوختند.

شهادت حضرت علی اصغر علیه السلام تلنگری به تمام آزادیخواهان است که امروز نگذارند کودکان و نوزادان در غزه به بی رحمانه ترین وجه ممکن به دست رژیم منحوس صهیونیستی به شهادت برسند.

حضرت علی اصغر علیه السلام، درخشان ترین چهره کربلا و بزرگترین سند مظلومیت و معتبرترین زاویه شهادت بود و چشم تاریخ، هیچ وزنه ای را در تاریخ شهادت، به چنین سنگینی ندیده است.

IMG_20240712_102809_712.jpg

*هم نوایی مادران بیرجندی با مادر کوچک ترین شهید دشت کربلا

در اولین جمعه ماه محرم به یاد سرباز کوچک امام حسین علیه السلام در نه تنها ایران بلکه در جهان هر سال همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می شود و امروز به رسم هر سال ۲۰۰ نقطه از خراسان جنوبی میزبان این همایش بود.

به حسینیه جماران بیرجند رفتیم جایی که میزبان حضور مادرانی بود که همراه نوزادان خود آمده بودند تا با حضرت رباب مادر کوچکترین شهید دشت کربلا دلداری کنند و آمادگی خود را برای فدا کردن فرزندان خود در مسیر ظهور اعلام کنند.

در گوشه گوشه این حسینیه مادران بیرجندی، نوزادن خود را در آغوش گرفته بودن و با آرامش خاطر در حال پوشاندن لباس سبز به فرزندان خود بودند و به یاد مادران شهدا، سربندهای «یا صاحب الزمان» را به سر سربازان کوچک ظهور می بستند.

IMG_20240712_102743_063.jpg

*فرزندانم فدای امام زمانم

عارفه عصاری که مادر دهه هفتادی و دارای دو فرزند پنج ساله و یک ماهه بود در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: حضرت علی اصغر سرباز کوچک امام حسین علیه السلام بود که خونش فدای اسلام شد. 

وی ادامه داد: به عنوان یک مادر می دانم که چه قدر برای حضرت رباب سخت بود لحظه ای که متوجه شد فرزند دلبندش با لب تشنه به شهادت رسید و آمده ایم تا با ایشان دلداری کنیم. 

این مادر بیرجندی با بیان اینکه فرزندانم را فدای امام زمان (ع)  می کنم، افزود: خون فرزندانم رنگین تر از خون شهدای دشت کربلا نیست و تلاش می کنم تا فرزندانم را با فرهنگ عاشورا آشنا کنم و سربازان لایقی را به امام زمانم هدیه کنم. 

IMG_20240712_102741_708.jpg

*مظلومیت حضرت علی اصغر(ع)

فاطمه آزادی مقدم یکی از مادران جوان بیرجندی در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: عاشورای حسینی هرگز به فراموشی سپرده نمی شود. 

وی با بیان اینکه سند مظلومیت عاشورا، شهادت حضرت علی اصغر علیه السلام است، افزود: شهادت حضرت علی اصغر علیه السلام سبب بیداری جهانیان و هدایت آنان به سمت اسلام می شود. 

آزادی مقدم بیان کرد: امیدوارم فرزند خود را به گونه ای تربیت کنم که بتوانند به عنوان نیرو و سرباز انقلابی در جهت تحقق آرمان های امام راحل مثمر ثمر باشند. 

*تلاش برای تربیت سربازان ولایت

زینب خانم یکی دیگر از مادران بیرجندی بود که سه فرزند دارد و با کودک ۲ ماهه خود در این مراسم شرکت کرده بود و در گفتگو با خبرنگار شبستان عنوان داشت: شهادت حضرت علی اصغر علیه السلام سبب ماندگاری واقعه کربلا شده است. 

وی در ادامه گفت: تربیت سربازان ولایت یکی از مهم ترین وظایف مادران ایرانی است که در مسیر ترویج و گسترش فرهنگ حسینی نه تنها در ایران بلکه در جهان نقش آفرینی کنند. 

این مادر بیرجندی بیان کرد: امروز آمدیم که نه تنها با حضرت رباب در غم فرزندش شریک باشیم بلکه با مادران فلسطیتی که این روزها فرزندانشان در سکوت جهان به شهادت می رسند همدردی کنیم. 

کد خبر 1772353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha