سوگواره ۲۰۰ نفری «احلی من العسل» در پایتخت طبیعت ایران

سوگواره «احلی من العسل» با حضور نوجوانان عاشورایی مصادف با پنجم ماه محرم در امامزاده عبدالله یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، همزمان با سراسر کشور سوگواره «احلی من العسل» با حضور ۲۰۰ دانش‌آموز و نوجوان پسر شهرستان بویراحمد در امامزاده عبدالله یاسوج  در راستای بزرگداشت حضرت قاسم‌ بن امام حسن (ع)، نوجوان شهید حادثه عظیم کربلا، همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

نوجوانان عاشورایی کهگیلویه و بویراحمدی در شهرستان های مختلف استان با حضور در سوگواره «احلی من العسل»، اعلام کردند که در پاسخ به ندای « هَل مِن ناصرٍ یَنصُرُنی » سالار شهیدان همواره پای کار هستند، نوجوانان با سر دادن ندای «لبیک یا حسین» و «هِیهات مِنَّا الذِلَّة» با شهدای کربلا پیمانی دوباره بستند.

دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی به یاد حضرت قاسم(ع)، بزرگمرد دشت کربلا نوحه سرایی کردند و بر سر و سینه زدند، این نوجوانان سوگوار با بستن سربندهای یا قاسم بن الحسن(ع) و یا حسین(ع) به سینه ‌زنی و عزاداری پرداختند و در غم شهادت حضرت قاسم(ع) و شهدای کربلا اشک ماتم ریختند.

در روایت ذکر شده که در شب عاشورا حضرت سیدالشهدا (ع) از برادرزاده خود حضرت قاسم(ع) پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله در جواب گفت: مرگ در نزد من شیرین ‌تر از عسل (احلی من العسل) است.

پویش نسل قاسم، روضه، مداحی توسط دانش‌آموزان و عزاداری دانش آموزی، اجرای تعزیه، سخنرانی مذهبی و راه‌اندازی موکب از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در برنامه امروز بود.

«احلی من العسل»، سوگواره‌ای که به تأسی از نوجوانان عاشورایی و گرامیداشت یاد و نام فرزند برومند امام حسن (ع)، حضرت قاسم بن الحسن (ع) و به یاد این نوجوان عاشورایی نامگذاری شده است.

کد خبر 1772378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha