بازدید حجت الاسلام خداداده از کانون فاطمیه رودسر

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور عصر امروز با حضور در رودسر از کانون فرهنگی هنری فاطمیه حوزه علمیه خواهران رودسر بازدید کرد و در جریان فعالیت های این کانون و همچنین مسجد امام خمینی(ره) قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام خداداده_ رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور عصر امروز(پنجشنبه، ۲۱ تیر) با حضور در شهرستان رودسر از کانون فرهنگی هنری فاطمیه حوزه علمیه خواهران رودسر بازدید کرد و در جریان فعالیت های این کانون و همچنین مسجد امام خمینی(ره) قرار گرفت.

برگزاری محافل انس با قرآن، کلاس‌های قرآنی، فعالیت های قرآنی، نشست‌های بصیرتی، بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی... از جمله فعالیت‌های این کانون است.

حجت الاسلام خداداده از کانون فاطمیه رودسر بازدید کرد

رییس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در گیلان در راستای برگزاری بیست و ششمین سالگرد امام جمعه فقید رودسر، ابوالشهداء حجت‌الاسلام حاج شیخ «احمد جنیدی» و فرزندان شهیدش، به رودسر سفر کرده است.

وی در این مراسم که بعد از اقامه نماز و مغرب و عشاء برگزار می شود در مسجد امام خمینی(ره) رودسر آغاز می شود، سخنرانی خواهد کرد.

گفتنی است، مقام معظم رهبری در راستای تکریم خانواده معظم شهدا چندین بار به دیدار این خانواده رفته بودند.  

حجت الاسلام خداداده از کانون فاطمیه رودسر بازدید کرد

حجت الاسلام خداداده از کانون فاطمیه رودسر بازدید کرد

شهیدان جنیدی در خانواده‌ای مجاهد و روحانی متولد می‌شوند. پدر شهدا پس از سال‌ها تحصیل و تدریس در حوزه علمیه قم در سال ۱۳۵۴ به زادگاهش شهرستان پیشوا باز می‌گردد. ایشان پس از انقلاب به پیشنهاد آیت‌الله محمدی گیلانی و با حکم امام خمینی به امامت جمعه شهرستان رودسر منصوب می‌شود و بعد از رحلت امام هم با حکم مقام معظم رهبری تا پایان عمرش در سال ۱۳۷۷ در این سنگر مقدس خدمت می‌کند.  

«نصرالله» نخستین شهید خانواده جنیدی در سال ۱۳۵۹ در جبهه آبادان به شهادت می‌رسد. «نصرالله جنیدی» عضو ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران بود.  

«رضا» کوچک‌ترین پسر خانواده، از بسیج رودسر به جبهه غرب اعزام می‌رود و در همان اعزام اول به شهادت می‌رسد. ضدانقلاب با آگاهی از اینکه او فرزند امام‌جمعه است، بر سر تبادل پیکر او از نیروهای ایرانی طلب پول می‌کند، اما با مخالفت پدر و مادر شهید روبه‌رو می‌شود.

«محمد» سومین شهید و پسر ارشد خانواده، به عنوان بسیجی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در عملیات خیبر در حالی به شهادت می‌رسد که برادرش «عبدالحمید»، ناظر شهادتش است و نمی‌تواند پیکر برادرش را به عقب برگرداند. در نهایت، عبدالحمید هم پس از سال‌ها تحمل جراحت‌های جنگ، در سال ۱۳۷۹ به جمع برادران شهیدش می‌پیوندد.

حجت الاسلام خداداده از کانون فاطمیه رودسر بازدید کرد

کد خبر 1772408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha