توافق مشترک وزرای کشور ایران و عراق برای تسهیل تردد زائران اربعین

وزرای کشور ایران و عراق با حضور در مرز بین‌المللی خسروی با برگزاری نشستی مشترک با حضور استانداران و مقامات استان های هم مرز کرمانشاه و دیالی، مهمترین دغدغه ها و مسائل اربعین را در دو سوی مرز بررسی کردند و به توافقاتی برای تسریع در تردد زائرین از مرز بین المللی خسروی دست یافتند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری شبستان، براساس توافقات بعمل آمده با حضور عبدالأمیر الشَمری و احمد وحیدی، از جمله اجرای طرح امام سجاد علیه السلام، زمان تردد از مرز خسروی بشدت کوتاه می شود و زائران در زمان اندکی از مرز عبور می کنند.

در طرح امام سجاد سامانه گذرنامه دو کشور به همدیگر متصل می‌شود و فرایند صدور مجوز ورود و خروج زائران با سرعت بالا و کمترین زمان انتظار انجام خواهد شد.

تاکید وزیران کشور ایران و عراق بر ضرورت تقویت مرز خسروی

دکتر احمد وحیدی و دکتر عبدالامیر الشمری وزیران کشور ایران و عراق همچنین از زیرساخت‌های مرزهای خسروی و منظریه بازدید و بر ضرورت تقویت مرز خسروی تاکید کردند.

در این بازدید که استانداران کرمانشاه و دیالی عراق و جمعی از مسئولان دو کشور هم حضور داشتند، با اشاره به ظرفیت‌های متعدد و ویژه مرز خسروی بر ضرورت تقویت تمام ابعاد میزبانی زائران در این مرز تاکید شد.

 مقامات دو کشور ابتدا از مرز خسروی سپس منذریه بازدید کردند که مقرر شد دولت عراق اقدامات لازم از جمله در زمینه توسعه سایبان‌ها و آسفالت نقاط باقیمانده را انجام دهد.

دکتر وحیدی وزیر کشور در این بازدید با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در مرز بین المللی خسروی از آمادگی وزارت کشور برای توسعه خدمات زیرساختی در این مرز خبر داد.

وزرای کشور ایران و عراق پس از بازدید از مرز خسروی با بالگرد راهی بازدید از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه و بررسی وضعیت آمادگی آنها برای اربعین شدند

کد خبر 1772417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha