برگزاری باشکوه انتخابات، مهر تایید دیگری بر علاقمندی مردم به نظام بود

امام جمعه قم گفت: برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری، بی تردید مهر تایید دیگری در علاقمندی مردم به نظام اسلامی، پیشرفت و تعالی کشور و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، آیت الله سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به برگزاری موفق و پرشور چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سلایق مختلف همه با هم، پای صندوق رای آمدند تا با اقتدار سکاندار کشور را برگزینند.

امام جمعه قم گفت: برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری، بی تردید مهر تایید دیگری در علاقمندی مردم به نظام اسلامی، پیشرفت و تعالی کشور و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب بود.

وی افزود: این حضور پرشور و حماسی مردم باعث می‌شود تا رئیس جمهور آینده برای حل مشکلات مردم تلاش مضاعفی داشته باشد.

امام جمعه قم همچنین با تبریک به رئیس جمهور منتخب گفت: برای موفقیت ایشان در حل مشکلات مردم به ویژه تورم، گرانی، تقویت ارزش پول ملی، بهبود وضعیت معیشتی و افزایش سطح رضایت مندی مردم دعا می‌کنیم و از همه قوا، دستگاه‌ها و مردم می خواهیم که ایشان را برای رسیدن به وعده هایی که دادند یاری کنند.

آیت الله سعیدی افزود: رئیس جمهور برای افزایش سطح رضایتمندی مردم باید دستگاه‌ها و سازمان‌ها را با همراهی مردم بسیج کند.

خطیب جمعه قم با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران وفادارش گفت: تاسوعا و عاشورا محصول در یک زمان و مکان خاص نیست و عاشورا طلوعی بدون غروب برای شیعیان و آزادی‌خواهان جهان است.

وی با تأکید بر اینکه عاشورا همراه خود فرصت بی‌نظیری را برای روشنگری، جهاد تبیینی و شناخت دوست و دشمن فراهم آورده است، افزود: در تاسوعا و عاشورا آنچه از طرف اهل‌بیت اتفاق افتاد حماسه و افتخار بود آنچه از ناحیه حاکمان و مردم اتفاق افتاد فاجعه بود؛ عامل حماسه و افتخار به تعبیر امام حسین علیه‌السلام امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و عامل اصلی فاجعه هم ترک امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود.

 وی نتیجه ترک دو فریضه الهی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را تسلط شرار امت بر جامعه دانست و اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کنید وگرنه خدا شرار شما را بر نیکان مسلط می‌کند و هر چه نیکان دعا کنند خداوند دعای آنها را مستجاب نخواهد کرد.

امام جمعه قم با تشریح ترکیب شخصیتی در صحنه کربلا گفت: در کربلا با سه گروه مواجه هستیم، گروه اول امام حسین (ع) و اصحابشان هستند که راه خود را انتخاب کردند و تا آخر ایستاد و هزینه این مقاومت با شکوه را پرداختند و به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: شخصیت دوم یزید است که همه را تسلیم و زیر سلطه خود می خواهد و مخالفت را تحمل نمی کند، دائم الخمر و زور است و سر حرف خود می ایستد تا جایی که بی آبرو و عذاب الهی را به جان خود می‌خرد تا به چیزی که می خواهد برسد اما به خواسته های خود نرسید.

خطیب جمعه قم افزود: شخصیت سوم عمر سعد است که بر اساس نقل تاریخ تا روز هشتم محرم در تردید بود، زیرا دنیا و آخرت، خدا و مردم، رضایت امام حسین(ع) و یزید، عمارت ری و احترام اهل بیت(ع) را هم می خواهد که با این تفکر و روش به هیچ کدام از چیز هایی که می خواست نرسید.

آیت الله سعیدی همچنین با اشاره به حوادث فلسطین و غزه گفت: هر مسلمانی باید در حمایت از مردم مظلوم غزه خود را مسئول بداند و شعار امروز ما باید فلسطین باشد.

کد خبر 1772473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha