شیرخوارگان حسینی و سربازی ولایت

مازندران در ششمین روز از ماه محرم و در اولین جمعه این ماه، میزبان‌مادران و فرزندان عاشورایی  در سوگواره شیرخوارگان حسینی است که آمدند تا سرباز ولایت شوند.

خبرگزاری شبستان_ استان مازندران _ مریم‌نظری/  شیرخوارگان حسینی سوگواره ای برای مادرانی است که فرزندان خود را فدای علی اصغر(ع) رباب می کنند.

هر ساله در نخستین جمعه ماه محرم شیرخوارگان حسینی در مازندران همچون سراسر کشور برگزار می شود تا مادران عاشورایی، نوزادان شیرخوار  خود را نذر علی اصغر رباب کنند.
همایش شیرخوارگانی حسینی  و مادران و خواهرانی که در مظلومیت طفل مظلوم کربلا اشک می ریزند و سوگواری می کنند.
شیرخوارگان حسینی و سربازی ولایت
همایش مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع)، شیرخوارگان حسینی در مازندران براساس برنامه ریزی در ۶۵۰ نقطه این استان  از صبح امروز جمعه ۲۲ تیرماه در مساجد و مصلی برگزار و نوزادان با لباس های سبز و سفید و سربندهای یا علی اصغر،   یا رقیه و با ابوالفضل عباس و یادحسین(ع)، همنوا با سرباز دشت کربلا شدند و مادرانی که با ناله و آه دلبندان خود را راهی مکتب حسینی کردند.

مادرانی که تربیت حسینی را برای فرزندان‌ آرزو دارند


رستمی یکی از شرکت کنندگان در این‌مراسم در  حالی که فرزند خردسالش را بر روی دست خود گرفته با همان اشک و آه می گوید، آمدم تا فرزندم‌حسینی شود و آزادمرد باشد.
این‌مادر مازندرانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران افزود: امروز آمدیم تا با روی دست گرفتن طفلان شیرخوار خود به عزاداری برای طفل ۶ ماهه امام حسین (ع) پرداخته و در این غم جانگداز اشک ماتم بریزیم و دلدادگی خود را به اهل بیت نشان دهیم.
شیرخوارگان حسینی و سربازی ولایت
قاسمی از دیگر مادران‌مازندرانی که با فرزندش در حالی که لباس سبزی بر تن دارد و در آغوشش به خواب رفته است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران گفت: وقتی به فرزندم و جگرگوشه ام نگاه‌می کنم نمیتوانم آرام گیرم و مظلومیت کودکان  دشت کربلا جگرم را نی سوزاند.
می گوید: نهضت عاشورا و وقایع کربلا از جمله شهادت حضرت علی اصغر (ع) همه و همه درس غیرت و آزادگی و ایستادن در برابر ظلم و جور است و باید در این راستا ا امه دهنده راه شهدای کربلا بلشیم و فرزندان مان حسینی شوند.
این‌مادر مازندرانی با اشاره به اینکه روز حجاب و عفاف هم همزمان با آیین شیرخوا گان حسینی است، اظهار کرد: باید امروز امر به معروف و نهی از منکر به عنوان واجبی که به فراموشی سپرده شده است در حامعه نهادینه شود و بدانیم که قیام امام حسین در همین راستا و فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر بود  و نباید  به راحتی از کنار این واجب فراموش شده عبور کنیم و بدانیم کربلا و عاشورا حسینی همین واجبات است که نادیده گرفته می شود و باید در این راستا تلاش همگانی انجام شود.
مداحی، نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی در غم جانکاه کودک ۶ ماهه دشت کربلا حضرت علی اصغر (ع) از برنامه‌های مهم همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان‌های مختلف استان مازندران بود.
آری امروز در اولین جمعه ماه‌محرم  مادران عاشورایی  دیار علویان‌مازندران، عهد بستند که فرزندشان را در مکتب سرخ امام حسین (ع) برای سربازی حضرت مهدی (عج) پرورش دهند.

شیرخوارگان حسینی و سربازی ولایت
مادران و زنان سرزمین‌مان امروز آمدند تا درس غیرت و آزادگی را به فرزندان خود از کودکی بیاموزند و اعلام کنند که فرزندان شان نماد سرباز اهل بیت(ع) هستند و با قرار گرفتن در مسیر و مکتب حسینی، میلیون ها علی اصغر(ع) تربیت می‌شوند تا از انقلاب خمینی محافظت کنند و ولایتمدار بمانند
مراسم معنوی شیرخوارگان حسینی امروز جمعه در حسینه‌ها، بقاع متبرکه و مصلاهای شهرستان  های مختلف مازندران با حضور پرشور مادران و کودکان عزادار حسینی برگزار شد.
در مراسم حزن و اندوه شهادت حضرت علی اصغر (ع)   در نقاط مختلف مازندران که از صبح جمعه آغاز و تا شامگاه ادامه دلرد، مادران و کودکان با پوشیدن لباس عزا و پیشانی بندهایی به نام علی اصغر (ع) و با در آغوش گرفتن کودکان خردسالشان به یاد کودک شش ماهه شهید امام حسین (ع) اشک ماتم ریختند و با ماتم و سوگ،   ارادت و همدردی و خود را در روز ششم محرم به کوچکترین شهید کربلا به نمایش گذاشتند.

کد خبر 1772513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha