پویش «خانواده کربلایی و کربلای خانوادگی» اجرا می‌شود

آمون گفت: به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پویش «خانواده کربلایی و کربلای خانوادگی» در اردبیل اجرا می‌شود.

مصطفی آمون- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: برنامه‌های محرم استان اردبیل در تمامی کانون‌های فرهنگی و هنری در حال برگزاری است که همکاری کانون‌های مساجد در اجرای این برنامه‌ها مشهود است.

وی با بیان اینکه دومین سال اجرای «پویش خانواده کربلایی و کربلای خانوادگی» را داریم، گفت: این پویش در جهت توسعه و ترویج فرهنگ عاشورا و محرم در بین خانواده ها اجرا می‌شود.

آمون ادامه داد: «پویش خانواده کربلایی و کربلای خانوادگی» در بخش‌های مختلف طراحی شده و پوستر و تیزر آن در حال آماده سازی است، خانواده‌هایی که مراسم خانگی عزاداری را با حضور نوجوانان برگزار می‌کنند، می توانند در این پویش شرکت کنند.

به گفته وی؛ این پویش در بخش نقاشی کودکانه، عکس، فیلم یک دقیقه‌ای، دلنوشته و خاطره‌نویسی از پیاده‌روی اربعین در ایام محرم و صفر اجرا می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد اردبیل افزود: به همت کانون‌های مساجد استان، همایش شیرخوارگان حسینی در سه مکان سالن رضازاده، امامزاده سید فضل الدین و در حاشیه شهر اردبیل برگزار می‌شود.

آمون از برگزاری مراسم «احلی من العسل» به همت نوجوان‌های کانون‌های مساجد و با مشارکت هیئت رزمندگان اسلام و آموزش و پرورش خبر داد و گفت: برای اولین بار همایش سه ساله‌های حسینی به همت کانون‌های مساجد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

وی از اجتماع بزرگ نوجوان‌های حسینی بعد از دهه اول محرم خبر داد و گفت: این اجتماع با محوریت غزه برای همبستگی نوجوانان حسینی است تا اعلام کنیم که امروز اگر عاشورا و محرمی داریم، در غزه هم این اتفاقات مشابه در حال رخ دادن بوده و ما همبستگی نوجوانان اردبیلی را با نوجوانان غزه اعلام می کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد اردبیل از وجود ۶۵۰ کانون در استان خبر داد و افزود: بیشتر کانون‌های مساجد استان اردبیل یعنی ۶۰ درصد آن‌ها در مناطق روستایی و کمتر برخوردار مستقر است.

به گفته آمون، ۴۵ کانون تخصصی بانوان در استان اردبیل داریم که همین پویش «خانواده کربلایی و کربلای خانگی» به همت کانون‌های تخصصی بانوان اجرا می‌شود چراکه خانواده محور است.

وی از اجتماع دوره آموزشی قصه گویان عاشورایی به همت کانون‌های تخصصی بانوان خبر داد و افزود: در دهه دوم محرم این مهم با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار و ۷۰ مربی قصه گویی عاشورا را دوره خواهند دید و برای کودکان برنامه اجرا خواهند کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان اردبیل گفت: از دو سال گذشته هیئت شهیده گمنام راه اندازی شده و به صورت هفتگی در روزهای چهارشنبه در منازل شهدا، نوجوانان مسجدی دور هم جمع و برنامه اجرا می‌کنند.

کد خبر 1772527

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha