راه‌اندازی «جهاد زیست‌محیطی» با الهام از قرآن در اندونزی

مسلمانان اندونزی با الهام از قرآن «جهاد زیست‌محیطی» را برای حفاظت از محیط زیست این کشور راه‌اندازی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « shiawave»، مسلمانان اندونزی با الهام از قرآن «جهاد زیست‌محیطی» را برای حفاظت از محیط زیست شکننده این کشور راه‌اندازی کرده‌اند.

اندونزی به عنوان پرجمعیت ترین کشور با اکثریت مسلمان جهان، با فجایع اقلیمی فزاینده‌ای مواجه شده است که فعالان و رهبران اسلامی را بر آن داشته است تا دست به اقدام بزنند.

بر اساس این مقاله، شورای عالی علمای اندونزی با صدور فتوایی خسارت واردن کردن به محیط زیست را حرام اعلام کرد.

سازمان های اسلامی مانند «نهضت العلماء» و «محمدیه» نیز در حال ادغام آموزش محیط زیست و شیوه‌های پایدار در شبکه‌های گسترده مدارس، دانشگاه ها و برنامه‌های اجتماعی خود هستند.

از ابتکارات برجسته دیگر برای محافظت از محیط زیست در اندونزی می‌توان به  مسجد استقلال در جاکارتا، بزرگترین مسجد در جنوب شرقی آسیا اشاره کرد که تحت بازسازی سازگار با محیط زیست قرار گرفت.

بر اساس گزارش‌های دریافت شد، شتاب این پروژه در حال افزایش است و مساجد و سازمان‌های بیشتری از اقدامات و ابتکارات سازگار با محیط زیست استفاده می‌کنند.

به این ترتیب مسلمانان اندونزی با بهره گیری از ایمان به عنوان یک نیروی محرکه، تلاشی همه جانبه را برای محافظت از سیاره زمین راه‌اندازی کرده‌اند و مراقبت از محیط زیست را وظیفه‌ای مقدس می دانند.

«اسلام سبز» با همکاری رهبران مذهبی و فعالانی که حفاظت از محیط زیست را بر اساس آموزه های اسلامی ترویج می کنند نیز در اندونزی در حال گسترش است.

با استفاده از آموزه‌های اسلامی و نفوذ رهبران دینی، طرفداران اسلام سبز معتقدند که می‌توانند تغییرات معناداری را ایجاد کنند و الهام بخش نسل جدیدی از مسلمانان آگاه به محیط زیست باشند.

کشور اندونزی این پتانسیل را دارد  که با حمایت مستمر، آموزش و همکاری میان گروه‌های مختلف به یک راهبر و پیشرو جهانی در ترویج حفاظت از محیط زیست از طریق اصول اسلامی تبدیل شود.

رهبران اسلامی در اندونزی، جهاد زیست محیطی با الهام از قرآن را بهترین فرصت برای ادای وظیفه مسلمانان این کشور و همه مسلمانان جهان برای محافظت از زمین می‌دانند.

کد خبر 1772774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha