انصاف، ادب و اخلاق حتی با مخالفان؛ درس عاشورا برای مسئولان

حجت‌الاسلام اکرمی با بیان اینکه در جهان واقعه‌ای معادل عاشورا نداریم که در سطح جهانی با این سطح از شور و شعور برگزار شود، گفت: رعایت حق و انصاف، ادب و اخلاق حتی با مخالفان درس‌های مهم عاشورا برای سیاسیون و مسئولان است.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد درس های عاشورا، اظهار کرد: سال ۱۴۰۳ که اکنون ۴ ماه از آن سپری شده است ، ۳ حادثه سنگین را به خود دید، ابتدا حادثه شهادت ۸ عزیز کشور که داغدار شدن ملت ایران را در پی داشت، دوم برگزاری انتخابات در دو مرحله که با حضور ۵۵ میلیون نفر در دو مرحله بسیار شکوهمند و عزتمندانه برگزار شد و سوم، عاشورای امام حسین (ع) که اکنون در حال سپری کردن این ایام هستیم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: در مورد واقعه عاشورا باید بگوییم که ۱۳۸۵ سال قمری از واقعه عاشورا می گذرد و هر سال که بر عمر این واقعه افزوده می شود، شور و شعور حسینی اوج بیشتری می گیرد و کشورها و مناطق دیگری را متوجه خود می کند بطوری که می توانیم بگوییم که حادثه عاشورا از وقایع بین المللی است که در کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی مراسم عزاداری امام (ع) حسین برگزار می شود و حادثه ای معادل عاشورا نداریم که در سطح جهانی با شعور و شور برگزار شود.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه عاشورا در تمام مکان ها و زمان ها امکان تکرار دارد، تصریح کرد: از دلایل این مهم آن است که عاشورا تجلی عدل و حق، اخلاص، آزادگی، حریت ، مظلومیت و برخورد با ظالم و نپذیرفتن ظلم است.

وی با بیان اینکه فلسفه بزرگ شهادت شاه دین این است که مرگ سرخ بهتر از زندگی ننگین است، خاطرنشان کرد: یعنی نه ظلم کن به کسی و نه زیر ظلم برو که این مرام امام حسین (ع) و منطق دین است. درس عاشورا این است که در چند روز زندگی، آزاده و طرفدار حق  و عدل باشید، به مظلوم ترحم کنید و طرفدار مظلوم باشید و همین فلسفه ماندگاری عاشورا است که با گذشت ۱۳۸۵ سال از آن واقعه همچنان ماندگار بوده و فراموش نشده است.

حجت‌الاسلام اکرمی با تاکید بر برگزاری مجالس عزاداری امام حسین (ع) تأکید کرد: در این مراسم بکوشیم تا این مراسم با جمعیت و با شکوه و آبرومندانه برگزار شود و در این ایام از یکدیگر حلالیت بطلبیم و دل ها را از کدورت تهی کنیم تا بتوانیم پیرو راه  امام حسین(ع) باشیم و حسینی زندگی کنیم.

وی در مورد مهمترین درس مهم عاشورا برای مدیران و مسئولان امروز در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: معتقدم مثلث حق و انصاف، ادب و اخلاق  را در هر حالی باید مدنظر داشته باشیم و در برخورد با دوست، خانواده‌، جامعه و حتی با مخالفان این سه عنصر رفتاری را اعمال کنیم.

کد خبر 1772775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha