اربعین بزرگترین راهپیمایی عقیدتی در دنیا است

رمضانی گفت: اربعین حسینی بزرگترین راهپیمایی عقیدتی در دنیا به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، مهدی رمضانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان روز یکشنبه (۲۴ تیرماه) در جلسه ستاد اربعین کردستان اظهار کرد: سالانه بیش از ۳۰ میلیون نفر آگاهانه و هوشیارانه به سمت حرم امام حسین(ع) پیاده‌روی می‌کنند و رسالت ما این است که بعد معنوی این حرکت بزرگ را تقویت کنیم.

وی افزود: راهپیمایی اربعین بزرگترین راهپیمایی عقیدتی دنیا محسوب می‌شود و لازم است تا روز اربعین برنامه‌ریزی لازم برای تردد زائران اربعین از طریق مرز باشماق انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: مرزباشماق از نظر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نقش راهبردی دارد و از زمانیکه به عنوان یکی از مرزهای محل تردد زوار معرفی شده آمار مسافران و گردشگران استان چندین برابر افزایش یافت.

معاون سیاسی استاندار کردستان از تردد ۱۵۸ هزار نفر طی سال قیل از طریق مرز باشماق خبر داد و گفت: امسال باید برنامه‌ ریزی لازم برای تردد ۵۰۰ هزار نفر انجام شود.

رمضانی با اشاره به تامین سوخت برای زائران اربعین حسینی افزود: اگر هر کدام از کردستانی‌ها سه لیتر گازوییل نذر اربعین کنند در کاهش هزینه‌های زائران و افزایش تردد زوار موثر خواهد بود.

کد خبر 1772880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha