تجلی شور و شعور حسینی در عزاداری‌ مسجدی‌ها

در ایام عزاداری محرم مساجد مملو از مردمی می‌شود که فارغ از نگاه‌ها و سلیقه‌های مختلف زیر پرچم اباعبدالله الحسین(ع) جمع‌ و در رثای مصیبت‌های خاندان رسول الله(ص) سوگواری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، این روزها مرثیه و روضه در مساجد و تکایای شهر دل های ارادتمندان اهل بیت(ع) را عاشورایی و شور و شعور حسینی را زینت بخش خانه های خدا کرده است. در هر گوشه ای از شهر که سری بزنی نوای مرثیه خوانی در رثای حضرت سیدالشهدا(ع) و یارانش را از مساجد می شنوی و هر مسجدی تلاش دارد که برای برگزاری مراسم عزاداری محرم سهمی داشته باشد.

 نقش اثربخش مساجد در مناسبت‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست و در ایام عزاداری ماه محرم هم این نقش پررنگ‌تر از همیشه است، در این ایام مساجد مملو از مردمی می‌شوند که فارغ از نگاه‌ها و سلیقه های مختلف زیر پرچم اباعبدالله الحسین(ع) جمع‌  و در رثای خاندان رسول الله(ص) سوگواری می کنند. این مراسم های عزاداری در روز تاسوعا و عاشورای حسینی به اوج خود می رسد و مساجد پایتخت با موجی از دلدادگی به سیدالشهدا(ع) و یارانش همراه می شوند.

تجلی شور و شعور حسینی در عزاداری‌ مسجدی‌ها

 در محرم  امسال از همان شب های اول محرّم، مساجد با خیل جمعیت برای مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان مواجه بود،ویژگی شاخص مراسم امسال، حضور انبوه جوانان و نوجوانان در میان عزاداران حسینی است که بیش از همیشه جلوه دارد و این مراسم در روز تاسوعای حسینی و در آستانه عاشورا به اوج خود رسیده است به طوری که به دلیل ازدحام عزاداران حسینی در برخی از مساجد علاوه بر شبستان مسجد، انبوه جمعیت در راهروها و حیاط مساجد و نیز خیابان های مجاور خانه های خدا برای عزاداری حضور می یابند.

تجلی شور و شعور حسینی در عزاداری‌ مسجدی‌ها

 عشق و ارادت به ساحت مقدس اهل بیت (ع) به ویژه حضرت سید الشهدا (ع) در وجود بچه های مسجد نقش پررنگی دارد و از زمان آغاز ماه محرم به صورت آتش به اختیار خود را وقف خدمت گزاری به این خاندان نموده اند.

تجلی شور و شعور حسینی در عزاداری‌ مسجدی‌ها

 هم زمانی ماه محرم با برنامه های اوقات فراغت هم زیبایی خاصی به مساجد بخشیده و موجب شده که برنامه های مساجد بیش از پیش رونق بگیرد. برگزاری محافل انس با قرآن کریم، قرائت روزانه زیارت عاشورا، بیان ذکر مصیبت امام حسین(ع) و خاندانش مطهرش، برگزاری نشست های بصیرتی با موضوع بصیرت عاشورایی، برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع امام حسین (ع)، اجرای نمایش تئاتر تعزیه  ویژه نوجوانان از دیگر برنامه های مساجد در این ایام است.

این ها تنها گوشه ای از عشق و ارادت به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) است که توسط اهالی مسجد رقم خورده است و هر سال نیز شاهد شکوه هرچه بیشتر برنامه های عزاداری محرم می شویم.

 

کد خبر 1772908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha