خیمه انقلاب در دستان ولایت است

آیت الله یعقوبی با بیان اینکه ولایتمداری را از حضرت عباس(ع) یاد بگیریم، گفت: عباس شناسی فقط به گریه کردن نیست، از این سر و صدای استکبار جهانی نترسید و مثل حضرت عباس علیه السلام جواب دهید و خیمه انقلاب را رها نکنید و این خیمه دست ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی شامگاه (۲۴ تیر) در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در مسجد حضرت ولیعصر(عج) بیرجند اظهار داشت: شب تاسوعا مخصوص حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام است.

نماینده سابق ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: یک آیه در سوره حجرات است که در آن آمده آدم های صادق دارای پنج نشانه هستند که اولین شامل ایمان واقعی به خدا است و ایمان به خدا و خداباوری زبانی نیست و با تمام وجود باورمان بیاید که خدایی است و مردم بدانید خدا شما را رصد می کند.

وی در ادامه گفت: دومین نشانه این است که باور کنیم خداوند برای ما راهنمایان و پیامبرانی فرستاده است که راه را به ما نشان دهند و سومین نشانه این است که ایمان ریزش پیدا نکند و ایمان به معنای رویش بدون ریزش است و مومن واقعی ریزش نمی کند و مانند کوه استوار است و حوادث او را جا به جا نمی کند.

آیت الله یعقوبی افزود: چهارمین نشانه می توان به جهاد با مال اشاره کرد که کمتر از جهاد با جان نیست و اکنون که جبهه ای نیست با مال خود جهاد کنیم و نیازمندان را دریابیم و کار خیر انجام دهیم.

کارشناس حوزه دین با بیان اینکه کربلا، نمایشگاهی است که عیار ایمان ها را می توان پیدا کرد، گفت: افرادی که در کربلا بودند درجاتشان با هم فرق می کرد و مقاماتی دارند و همه در عاشورا وفاداری خود را ثابت کردند.

وی با تاکید بر اینکه ابوالفضل العباس علیه السلام یک مومن صادق است، افزود: یکی از ویژگی های ایشان با معرفت بودن حضرت(ع) است و دومین ویژگی می توان به بصیرت ایشان اشاره کرد که آینده را می دید و دوست و دشمن را می شناخت.
آیت الله یعقوبی در ادامه بیان کرد: حضرت عباس(ع) بسیار هوشمند و آدم شناس و منافق شناس بود و از بصیرت سیاسی و دینی بهره مند بود و در ایمان خود محکم بود و سر زبانی نبود.
نماینده سابق ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه حضرت عباس(ع) در یک امتحان اساسی، نمره عالی گرفت، افزود: ایشان باوفا بود و شهادت مدال افتخاری بود که نصیب ایشان شد و برای شناخت حضرت عباس(ع) باید در علامت های ایشان دقت کنیم.
وی در ادامه عنوان کرد: حضرت عباس(ع) قسم خورد که هیچ گاه رهبر خود را تنها نخواهد گذاشت و ذره ای از دین خود عقب نشینی نکرد و دین فروش نبود.
کارشناس حوزه دین با بیان اینکه ولایتمداری را از حضرت عباس(ع) یاد بگیریم، گفت: از این سر و صدای استکبار جهانی نترسید و مثل حضرت عباس علیه السلام جواب دهید و خیمه انقلاب را رها نکنید و این خیمه دست ولایت است و عباس علیه السلام می گوید استکبارستیز باشید.
آیت الله یعقوبی ادامه داد: عباس شناسی فقط به گریه کردن نیست و عباس(ع) یک مومن محکم و وفادار است و این سرمایه ها را داریم و افتخار می کنیم که شیعه هستیم؛ کربلا گنجینه ای است که انسان های بزرگی را در خود جا داده است که برای ما الگو هستند.
نماینده سابق ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: برای اسوه گیری و الگوگیری تمام اصناف جامعه حتی زنان در کربلا نماینده دارند که می توانیم به آنان اقتدا کنیم؛ کربلا مجموعه ای از انسان های باوفا و با بصیرت است و به همین دلیل دشمن از کربلا و عاشورا می ترسد.
وی در پایان گفت: بچه های خود را با کربلا و عاشورا آشنا کنید و سردارانی که در انقلاب داریم از کربلا اسوه گرفتند.
کد خبر 1772922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha