شادی فلسطینی-عربی از پیروزی اسپانیا در فینال یورو ۲۴

شبکه‌های اجتماعی مملو از فیلم‌هایی از شادی فلسطینی‌ها و حامیان آرمان فلسطین به دلیل پیروزی تیم ملی اسپانیا شده است، زیرا موضع حمایتگرانه از ملت فلسطین اتخاذ کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی ۲۱، شبکه‌های اجتماعی مملو از فیلم‌ها و عکس‌هایی از تشویق‌های فلسطینی‌ها و به طور کلی حامیان آرمان فلسطین برای تیم ملی اسپانیا در دیدار فینال مسابقات قهرمانی ملت‌های اروپا در مقابل انگلیس که در آلمان برگزار شد، است.

کاربران شبکه های اجتماعی حمایت خود را از تیم ملی اسپانیا که عنوان قهرمانی را کسب کرد، به دلیل موضع مادرید در حمایت از حقوق فلسطینی‌ها و مخالفت با حمله به غزه اعلام کردند.

 یکی از کاربران نوشت: «من در حال تماشای بازی در قدس اشغالی هستم، جایی که هر فلسطینی از اسپانیا حمایت می کند».

کاربر دیگر دیگری نوشت: «به اسپانیا تبریک می گویم، از شما برای به رسمیت شناختن فلسطین تشکر می کنم».

در همین حال، کاربر دیگر نوشت: «اسپانیا فلسطین را به رسمیت شناخت، جنایات اسرائیل علیه بشریت را محکوم کرد و امروز به خاطر ایستادن در سمت راست تاریخ، یورو را به دست آورد ».

 در اواخر ماه می، مادرید، دوبلین و اسلو کشور فلسطین را به رسمیت شناختند، تصمیمی که خشم رژیم اشغالگر صهیونیستی را برانگیخت.

خوزه مانوئل آلبارز، وزیر امور خارجه اسپانیا به همراه همتایان ایرلندی و نروژی خود در بروکسل گفت: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای تحقق عدالت برای مردم فلسطین انجام شد.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا نیز گفت: به رسمیت شناختن دولت فلسطین، یک تصمیم تاریخی است.

سانچز هفته گذشته از کشورهای غربی خواست تا سیاست «استانداردهای دوگانه» را در قبال دو جنگ اوکراین و غزه اتخاذ نکنند.

در آوریل گذشته، نخست وزیر اسپانیا بر لزوم بازنگری اتحادیه اروپا در روابط خود با رژیم اشغالگر اسرائیل، در صورت اثبات نقض حقوق بشر به عنوان بخشی از حملات وحشیانه مستمر خود به نوار غزه تاکید کرد.

کد خبر 1772941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha