مراسم عزاداری طویریج در بین الحرمین در ظهر عاشورا

مراسم عزاداری طویریج بعد از نماز ظهر عاشورا در بین الحرمین آغاز می‌شود و کربلا از زائران عاشورایی استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، امروز چهارشنبه (۲۷ تیر ماه) مصادف با دهمین روز از ماه محرم الحرام و عاشورای حسینی در عراق است.

میلیون‌ها نفر از عزاداران حسینی در روز عاشورا و سالروز شهادت امام حسین (ع) و اهل بیت و یارانش (علیهم السلام) در کربلا به سوگواری می‌پردازند و در هروله طویریج در روز عاشورا یکی از آیین‌های عزاداری مردم عراق است، شرکت می‌کنند. این مراسم بعد از نماز ظهر وعصر آغاز می‌شود.

اداره بین الحرمین حرم مطهر حضرت عباس(ع) از تکمیل تمامی آمادگی‌ها برای استقبال از زائرین در دهم محرم الحرام و سازماندهی هروله طویریج خبر داد.

محمد مصطفی الطویل، معاون بخش اداره بین الحرمین در بیانیه ای به شبکه الکفیل گفت: کارمندان و تیم‌های داوطلب این اداره، میدان مرکزی را تجهیز کرده‌اند و منطقه بین الحرمین با ۱۰ هزار متر فرش قرمز برای استقبال از عزاداران مفروش شده است.

در همین زمینه، حرم حضرت عباس(ع) نیز  درهای ورودی عزاداران شرکت کننده در مراسم طویریج در دهمین روز از ماه محرم الحرام را باز کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، مردم طویریج که در ۲۰ کیلومتری کربلا زندگی می‌کنند، پیش از روز عاشورا به سمت کربلا حرکت کرده و پس از اقامه نماز ظهر عاشورا، هروله کنان در بین الحرمین عزاداری می‌کنند.

کد خبر 1773156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha