آفرینواره «راوی عشق» آغاز سرمایه گذاری برای فیلمسازی‌است

صادقی جهانی با بیان اینکه آفرینواره «راوی عشق» در دل مراسم دسته حسینیه و زینبیه و مراسم های عزاداری اجرا می شود، گفت: فیلمسازها باید بتوانند قصه و طرح خودشان را در مقابل عظمت این مراسم ها پیاده کنند که خیلی کار سختی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، عبدالرضا صادقی جهانی، رئیس هیئت داوران بخش فیلم دومین آفرینواره بین المللی فیلم و عکس «راوی عشق» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ویژگی منحصر به فرد این آفرینواره این است که دسته حسینیه و زینبیه و مراسم های عزاداری با عظمت خودشان در حال برگزاری هستند، اما فیلمسازها باید بتوانند قصه و طرح خودشان را در مقابل عظمت این مراسم ها پیاده کنند که خیلی کار سختی است، اما اگر بتوانند در این فضا سوژه خود را پیدا کنند، یک تجربه درخشانی در کارنامه آنها اتفاق خواهد افتاد و این تجربه در کارهای بعدی آنها هم خیلی تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: در جشنواره های دیگر، فیلم ها ساخته و به جشنواره ها ارسال و داوری می شود، اما اینجا فیلم ها تولید می شود و فیلمساز در حال تولید فیلم‌نامه است که از این منظر بسیار جذاب است.  

صادقی جهانی اضافه کرد: در داوری هم، ما سختی های کار را می دانیم، مهم ترین سختی هم این است که دسته عزاداری در اختیار فیلمساز نیست و خارج از اختیار او است و فیلمساز باید خودش را با او تطبیق بدهد، ما این سختی ها را در داوری لحاظ خواهیم کرد.  

به گفته وی، این آفرینواره، آغاز سرمایه گذاری ما در این حوزه است، ما تازه داریم روی فیلمسازها سرمایه گذاری می کنیم که بتوانند در آینده و در دوره های بعدی گوشه ای از عظمت این عزاداری ها را به تصویر بکشند. فیلم‌سازهایی که امسال به این آفرینواره می آیند تازه این رویدادها را تجربه می کنند که در سال های بعد به بارخواهد نشست و جواب خواهد داد.

صادقی جهانی افزود: تلاش ما و تیم هایی که آمده اند این است که گوشه بسیار کمی از این عزاداری ها را نشان بدهیم، ما دنبال موضوعاتی هستیم که درلایه های متفاوت اجتماع وجود دارد و زنجان هم یک جایگاه ویژه ای را در محرم و عزاداری های امام حسین (ع) دارد.

رئیس هیئت داوران بخش فیلم دومین آفرینواره بین المللی فیلم و عکس «راوی عشق» ادامه داد: این آفرینواره یک سرمایه گذاری برای سال آینده و سال های آینده است. همیشه از دل این جشنواره ها و رویدادها فیلمسازهایی کشف می شوند و ژانرهایی به وجود می آیند و این جشنواره فرصت خوبی خواهد شد که فیلم‌سازهایی در آینده برای این رویداد بزرگ شناخته شوند.

کد خبر 1773174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha