قیام امام حسین(ع) دل‌های غافل را بیدار کرد

ماموستا ثنایی گفت: قیام امام حسین(ع) دل غافل مردم را بیدار کرد و درس آزادی و آزادگی را به همگان آموخت.

ماموستا ملارشید ثنایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به اراذت اهل سنت به امام حسن(ع)، گفت:امام حسین(ع) درس ایستادگی و پایداری در مقابل ظلم و فساد را به ما آموخت و به ما یاد داد که در هر شرایطی که هستیم بتوانیم از حق و دین خدا و سنت رسول خدا دفاع کنیم.

امام جمعه اهل سنت شهرستان سرپل ذهاب افزود: امام حسین(ع) یک شخصیت فرامرزی و واقعه کربلا یک واقعه فرامرزی است. نمی توان آن را در میان مرزهای ایران یا مرزهای شیعه یا سُنی محدود کرد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) شخصیتی متعلق به بشریت است، خاطر نشان کرد: امام حسین متعلق به تمام جهان است و پیامبر اسلام رحمه للعالمین است. لذا امام حسین که فرزند رسول خداست هم متعلق به همه مذاهب است و  نمی توان دیگران را از وجود امام حسین محروم کرد.

ماموستا ثنایی تصریح کرد:بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از قیام امام حسین علیه السلام می بینیم که این نهضت کماکان روند رو به رشد خود را طی می کند و امروز به الگوی آزادیخواهان جهان تبدیل شده است.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان سرپل ذهاب گفت: امام حسین (ع) نماد ایثار، از خودگذشتگی، آزادگی و عدالت بود و با تقدیم جان خود زمینه را برای احیاء مجدد دین مبین اسلام فراهم کرد و امروز همه مسلمانان باید با الگوگرفتن از آموزه های عاشورا در مقابل توطئه های دشمن ایستادگی کنند.

وی اظهار کرد:اهل تسنن به بزرگی، شجاعت، دینداری و فضایل امام حسین (ع) ایمان دارند و ایشان را یکی از بزرگ مردان اسلام در جهان و آخرت می‌شناسند و علمای متقدم اهل سنت با تقبیح فاجعه به شهادت رساندن امام حسین (ع) و یاران باوفایش را عملی بسیار نفرت انگیز و شایسته تنفر و بیزاری همه مسلمانان دانسته‌اند.

ماموستا ثنایی گفت: پیروان اهل سنت لعنت خود را به قاتلان حضرت حسین (ع)، افراد دخیل و همکاری در این شهادت و کسانیکه از این جنایت خوشحال هستند، می‌فرستند و آن را محکوم می‌کنند و بعد از گذشت ۱۴ قرن از قیام خونین عاشورا، هنوز این نهضت چراغ راه آزادگان در جهان اسلام و دیگر نقاط دنیا است و لذا عاشورا را باید مکتبی انسان ساز معرفی کرد که در آن درس آزادگی می‌توان آموخت.

امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب  تصریح کرد: امام حسین(ع) برای احیای آنچه که مدنظر قرآن و رسول خدا بود، جان مبارک خویش، اهل بیت و یارانش را در طبق اخلاص گذاشت و همین امر باعث شد تا مسیر انحراف پیدا کرده اسلام در آن زمان، دوباره اصلاح شود لذا  امام حسین (ع) قیام کرد که دین خدا از مسیر خود منحرف نشود، امام حسین(ع) قیام کرد که اسلام به یک دین درباری تبدیل نشود.
 
 
 

کد خبر 1773229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha