بدرقه تاریخی امام جمعه بهشهر و دل‌هایی که بیقرار سیدشان است

تشییع امام‌جمعه عاشورایی بهشهر با اشک و آه و ماتم و با حضور مردم غیرتمند و انقلابی این شهرستان برگزار شد.

خبرگزاری شبستان_استان مازندران _مریم نظری/ دلمان قرار ندارد، از ساعاتی که خبر پرکشیدنت را شنیدیم و شمع به دست در شام غریبان حسین (ع) برای تو و مظلومیتت دعا کردیم و دعا کردیم که خبر دروغ باشد، اما نبود، تا خود حالا که پیکرت را بر روی دستان باوفا و قدرشناس مردم بهشهر تا آرامگاه ابدی و خانه جدیدت بدرقه می کنیم، دلمان آشوب است.

بدرقه تاریخی امام جمعه بهشهر و دلهایی که بیقرار سیدشان است

تنها ۱۰ سال در بین ما بودی و حالا همه جا صحبت از مردمداری توست، صحبت از وحدت و توصیه های هر جمعه و هر خطابه ات به اتحاد و برادری.

آسوده بخواب که حالا یک شهر برای تو سیاه پوشیده و به افتخارت همه شهر که نه یک‌مازندران ایستاده و آمده است تا در روز وداع و تشییع تو گواه باشند که همچنان که بر مظلومیت سیدالشهدا اشک ریختی و دعا کردی عاشورایی شوی، عاشورایی شدی و چه خوب لقب امام‌جمعه عاشورایی بر تو که سلاله آل الله و اهل بیتی می آید.

بدرقه تاریخی امام جمعه بهشهر و دلهایی که بیقرار سیدشان است

همه دعایت در نماز جمعه ختم شدن عاقبت به سعادت و شهادت بود و چه خوب مزد این همه سال عزاداری برای سرور و سالار شهیدان و اهل بیت را گرفتی و سعادت نصیبت شد که در شام غریبان حسین و یارانش به مولایت پیوستی و تا ابد امام جمعه عاشورایی شدی.  

بدرقه تاریخی امام جمعه بهشهر و دلهایی که بیقرار سیدشان است

خوب به یاددارم که در آخرین خطبه ات در نماز جمعه هفته گذشته چقدر از مظلومیت روحانیون و تاکید بر تکریم روحانیون زنده شهرمان گفتی و حالا یک شهر برای تکریم و بزرگداشت تو به صف شده است.

مردم غیرتمند بهشهر دوباره امام جمعه ای مهربان را از دست داد، مردی از جنس مردم که همه دغدغه اش اتحاد و برادری بود و حالا ماییم و همه خطبه های نماز جمعه ای که در گوشمان طنین انداز می شود.

بدرقه تاریخی امام جمعه بهشهر و دلهایی که بیقرار سیدشان است

همیشه در رأس برنامه بودی و در همه تشییع ها و وداع با شهدا و مؤمنان در صدر دسته روی ها بودی و بی غل و غش آمدی، پیاده با مردم همگام شدی و بر سینه زدی و اشک ریختی و حالا در روز وداع با تو همه‌مردم برای همراهی با یار ۱۰ ساله شان همراه شدند و اشک ریختند، پیر و جوان، مرد و زن برای ابراز وفاداری به تو آمدند تا بگویند قدرشناس همه بودن هایت هستند و حالا که به سرای دیگری عزیمت می کنی بدرقه ات می کنند تا آرام‌گیری و دل آرام باشی.

مردم بهشهر همیشه در مراسمات حزن و اندوه و تشییع شهدا و مؤمنان، امام‌جمعه شان را مامن می دانستند و وقتی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعربعلی جباری امام‌جمعه فقید بهشهر را در جمع مردم می دیدند، قوت قلب بیشتری داشتند و حالا امروز در نبودت همه چشم ها به فرزندانت دوخته شده است و به آنان سرسلامتی می دهند و تلاش می کنند تا قرارشان باشند.

سالها قرارمان بودی و حالا اینگونه رفتن را دلمان تاب بر نمی دارد، هنوز برنامه های ناتمام فراوانی با هم داشتیم سید، قرار بود امسال پیاده روی اربعین را دوباره در بهشهر برپا کنی و حالا مردم برای بدرقه ات کیلومترها پیاده آمده اند تا وفاداری شان را به سیدشان و امام جمعه عاشورایی شان نشان دهند، بلند شو و با همان لبخند و مهربانی همیشگی از حضور مقتدر مردم قدردانی کن مردم‌منتظرت هستند، رفتنت زود بود، خیلی زود.

بدرقه تاریخی امام جمعه بهشهر و دلهایی که بیقرار سیدشان است

امروز مردمانی را دیدم که هیچ گاه ندیده بودمشان، آدمهایی از جنس طلا با همان سادگی و عشق به ولایت و انقلاب، همان هایی که آمدند تا در تشییع پیکر امام‌جمعه شان هم با ولی فقیه شان بیعت کنند.

پیرزنی که می گوید سالهاست بهشهر را ندیده و در روستای دورافتاده ای در بهشهر زندگی می کند و امروز برای وداع با امام‌جمعه مهربانشان که جانشین رهبری در شهر است آمده است.

با همان سادگی می گوید؛ حتی آقا خیلی مردمدار بود و هر وقت به روستای مان می آمد با روی گشاده با همه صحبت می کرد و هیچ گاه ندیدیم که از مردم فاصله بگیرد، آمدم تا دینم را ادا کنم، اما پای رفتن ندارم و تنها راه کوتاهی را با او همراهی کردم.  

بدرقه تاریخی امام جمعه بهشهر و دلهایی که بیقرار سیدشان است

و مردی دیگر که عکس امام‌جمعه شهرش را در دست گرفته و می گوید، او پناه ما بود بی پناه شدیم.

می گوید: مردمدار و خوش اخلاق بود و ما هر چه از او داریم دعوت به وحدت و اتحاد و دوری از نزاع و درگیری بود، رفتنش زود و حیف بود.

و حالا ماییم و رفتن زودهنگام و روزهای بی تو که سپری می شود، اما نفس مان را می گیرد در نبود امام جمعه ای که پدر معنوی شهرمان بود، آری امروز خمه‌ما پدر از دست دادیم و باید در این عزا خون‌گریه کنیم.

کد خبر 1773295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha