مهم‌ترین اقدام امام سجاد(ع) رساندن پیام عاشورا به جهانیان بود

آیت الله فلاحتی، رساندن پیام عاشورا به گوش جهانیان را مهم‌ترین اقدام امام سجاد(ع) در قالب جهاد تبیین دانست و گفت: تاثیرگذاری این امام بر جامعه باعث ماندگاری و انتقال پیام عاشورا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی_ نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مراسم سومین روز شهادت امام حسین(ع) و یارانش که امروز( پنجشنبه، ۲۸تیر) در محل استانداری گیلان برگزار شد ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت: رساندن پیام عاشورا به گوش جهانیان مهم‌ترین اقدام امام سجاد(ع) در قالب جهاد تبیین بود.

وی با بیان اینکه تاثیرگذاری این امام بر جامعه باعث ماندگاری و انتقال پیام عاشورا شد افزود: امام سجاد(ع) در سخت‌ترین دوران تاریخ اسلام بخاطر امویان زیست زیرا آن حکومت کمر به کشتن آل الله و حتی افرادی که نام ائمه داشتند بسته بود.

آیت الله فلاحتی در ادامه همچنین به فلسفه بیماری امام سجاد(ع) در روز واقعه کربلا اشاره کرد و گفت: خداوند امام سجاد (ع) را به سبب بیماری جسمی در روز کربلا از خطر دشمنان مصون نگاه داشت تا ادامه دهنده راه امامت باشد.

وی اذعان کرد: امام سجاد(ع) به سبب آنکه همه حوادث روز کربلا را دیده و طعم اسارت را نیز چشیده بود با جهاد تبیین به اسلام خدمت کرد.

آیت الله فلاحتی بیان کرد: آن‌حضرت با نوشتن صحیفه سجادیه بسترهای لازم را برای امامت فرزندش امام محمد باقر(ع) و پس از آن مکتب امام جعفر صادق(ع) آماده کرد.

وی، صحیفه سجادیه را مجموعه ای مشتمل بر ۵۴ دعا و مناجات و دربرگیرنده معارف اسلام برشمرد و ادامه داد: امام سجاد(ع) با تبیین معارف اسلامی و دعاهای زیبایی که در صحیفه سجادیه با دست خود نوشت، دین را از انحراف نجات داد و زمینه های بیداری امت را فراهم کرد.

وی خاطر نشان کرد: پس از گذشت قرن ها صحیفه سجادیه به دور از فرسودگی، اندیشه پرور و حیات بخش بوده و نیاز امروز بشر برای تربیت نفس است.

آیت الله فلاحتی، آمادگی برای مرگ، باور به معاد، تاثیر نقش عقیده به قیامت در سبک زندگی و رفتارها، توجه به محاسبه نفس در دنیا و... را از جمله احادیث و حکمت های امام سجاد(ع) نام برد و ادامه داد: امام سجاد(ع) سفارش فرمودند که آینده قطعی و پیش روی همه «مرگ» است و انسان باید در دنیا خود را برای پاسخگویی از اعمالش در جهان آخرت آماده کند.

امام جمعه رشت اظهار کرد: بنابراین شایسته است که انسان خطاهایی که در دنیا انجام داده را جبران کند زیرا زمان برای جبران خطاها بسیار تنگ است.

مهم‌ترین اقدام امام سجاد(ع) رساندن پیام عاشورا به جهانیان بود

مهم‌ترین اقدام امام سجاد(ع) رساندن پیام عاشورا به جهانیان بود

مهم‌ترین اقدام امام سجاد(ع) رساندن پیام عاشورا به جهانیان بود

کد خبر 1773332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha