کمبود چندین ساله آب شرب بهداشتی در پاتاوه

امام جمعه پاتاوه به بحران و کمبود چندین ساله آب شرب بهداشتی در این بخش از جمله روستای بنستان اشاره کرد و گفت: از مسولین استانی و شهرستان می‌خواهم جلوی بحران بی‌آبی و کم آبی را بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز (۲۹ تیر ماه) در خطبه های نماز جمعه پاتاوه با سفارش خود و نمازگزاران به معجزه اخلاقی امام حسین(ع) اشاره و اظهار کرد: «برخی از مردم می‌پندارند که سکوت و زبونی در برابر ستمگر متجاوز نوعی خوش خلقی است»، اما امام حسین(ع) چنین حالتی را به ترس و فرومایگی نزدیک‌تر می‌داند تا به اخلاق شایسته اسلامی و از دیدگاه آن حضرت علیه السلام، سکوت در برابر ستمکار گمراهی که در جنگ و دشمنی از حد خود تجاوز می‌کند، کار اخلاقی نیست و هر مسلمانی موظف است بر حسب امکانات و با توجه به شرایط موجود با دست، یا زبان، یا لااقل با قلب در برابر چنین افرادی مقاومت کند و به آنها پاسخ دهد».

امام جمعه شهر پاتاوه با اشاره به روایت تاریخی از موضع حضرت امام حسین (ع) در برابر چنین افرادی، گفت: امام حسین (ع) در روز عاشورا به اصحاب و یارانش دستور فرمودند «خندقی پیرامون خیمه‌ها حفر کردند و در آن آتش افروختند و نیروهای آن حضرت فقط از یک سمت با دشمن روبرو شوند، دراین موقع یکی از سپاهیان عمربن سعد ملعون، بی‌شرمانه با صدای بلند به امام گفت: «حسین! شتاب کردی و قبل از آتش جهنم خود را در آتش دنیا افکندی، امام حسین علیه السلام ،فرمود مرا اهل آتش می‌خوانی، در صورتی که پدرم در قیامت تقسیم کننده بهشت و جهنم خواهد بود و پروردگارم آمرزیده و مهربان است ؟!».

وی ادامه داد: امام حسین(ع) سپس از اصحاب پرسید «این مرد را می‌شناسید ؟ اصحاب پاسخ دادند: آری او (جبیره کلبی) است .امام علیه السلام فرمود: خدایا !پیش از آتش آخرت او را با آتش دنیا بسوزان. هنوز سخن و نفرین امام علیه السلام، تمام نشده بود که اسب آن مرد حرکت کرد و او را به صورت در وسط خندق پر از آتش انداخت، بدین گونه آن فرد گستاخ در آتش سوخت و یاران امام ندای تکبیر برآوردند( و هاتفی از آسمان چنین ندا داد :این اجابت سریع الهی گوارایت باد ای پسر پیامبر»، که این حادثه یکی از معجزات امام علیه السلام و پاسخ مناسبی به عمل بی‌ادبانه وتکبرآمیز آن ظالم بود.

حجت الاسلام سیادت در خطبه سیاسی نماز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، به تمامی مدیران و مردم در تأکید به اینکه همکاری و نیک اندیشی برای پیشرفت و عزت کشور ضروری است، گفت: معنا و حکمت قدرت سیاسی در گفتمان انقلاب اسلامی، طبق نگاه الهی و منظومه اندیشه امامان انقلاب در نظام جمهوری اسلامی،قدرت ابزار و عامل خدمت به مردم و رسیدن به آرمان‌ها باشد.
امام جمعه شهر پاتاوه یادآور شد: قدرت در جمهوری اسلامی عامل رسیدن به مناصب و موقعیت‌های دنیوی و مادی نیست، افراد و جریان‌هایی که غیر از این گمان می‌کنند، ماهیت و روح انقلاب را درک نکرده و باید در محاسبات خود تجدید نظر جدی نمایند.
وی بیان کرد: در نظام مردم سالار و اسلام مدار ایران اسلامی، قدرت چنین تعریفی دارد که کاملا مبتنی بر این منطق امام حسین(ع) که فرمودند: «بارالها! تو خود می‌دانی آنچه از ما برآمده از سر رقابت در حکومت و میل به افزودن کالای دنیا نبوده است، بلکه از آن روست که نشانه‌های دین تو را ببینم و اصلاح را در کشورت آشکار کنیم و بندگان ستم دیده‌ات را امان یابند و به واجبات و سنت‌ها و احکامت عمل شود».
حجت الاسلام سیادت ادامه داد: حضرت امام علی (ع) به یکی از والیان خود فرمودند «حکمرانی برای تو طعمه نیست، بلکه امانتی بر عهده تواست.
امام جمعه شهر پاتاوه در ادامه سخنان خود به استناد سخنان رهبری معظم انقلاب، انتخابات را موهبتی الهی برای ظهور قدرت مردم دانست و افزود: انتخابات آزاد، سالم، شفاف، امن و رقابتی در جمهوری اسلامی برگزار می‌شود، تراز و الگوی یک انتخابات استاندارد جهانی است و هر کس در حد توان خود برای آبادانی مادی و معنوی کشور تلاش کند.
وی در بخش دوم خطبه سیاسی به بحران و کمبود چندین ساله آب شرب بهداشتی در بخش پاتاوه از جمله روستای بنستان خطاب به مدیران، خاطرنشان کرد:مدیران مربوطه، نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد استانی وعده داده‌اند که مشکل را حل کنند ولی تاکنون متاسفانه عملی نشده و در شهر پاتاوه و روستاهای اطراف هم با افت فشار آب روبرو هستیم.
حجت الاسلام سیادت از همه مدیران استانی خواست از بحران آب جلوگیری کنند و گفت: از مسولین استانی و شهرستان می‌خواهم جلوی بحران بی‌آبی و کم آبی را بگیرند، به وعده‌های خود عمل و مردم را امیدوار کنند.
کد خبر 1773371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha